Обадете се на планината, без да поглежда назад от планините

Ден 1. прицелване

Всички, както обикновено - на гарата, среща, трансфер до селото. Има положи obshchak върху раници и така весело тропна по протежение на реката на равна писта, че славата-диригент дори имаше ни забави. И тогава започва кратка, но стръмен (Мислех, че след това, че стръмен) се издигне на момчетата, които са решили и не възнамеряват да забавят прогреса, и аз веднага мисълта, ако Развълнувах се, ще поход без подготовка.

Едно момиче не беше добре ... ние останахме. Срам ме е да го призная, но аз се радвам възможно дъх. Стана измъчван от неясни съмнения ... тогава какво друго ще ... Но след това покачването е по-малко стръмен, а ние всички благополучно достигнали мястото за паркиране. Вечеря, лагерен огън песни (наистина пропусна китара).

Слава на дългогодишния ни прогноза за времето уплашен - утре, за да бъде силна, охлаждане и дъжд, и да се изкачи толкова правим всичко ще замрази и голям влак. Сядайки разглеждане на топлото слънце, аз не искам да мисля за това.

До вечерта забележимо по-студено. Когато отидох надолу към реката, за да почистите зъбите си, просто вид зашеметени от къпане в ледена вода Тани. За водата, която натрупах в бутилка и няколко пъти, за да се паузи, защото огорчен от ръцете на захващане. Са едни и същи хора. тогава бих могъл да си представя, че след няколко дни ще се сбъдне, и също така ще пръска в реката, но с пронизителен писък и хмел. И за първи път сложих палатката. че помага да се направи това Богдан - Аз наистина се опитах да бъда полезен, резби електродъгово събира в дупките в палатката, а в края на кампанията стана ясно, че те просто снимайте и Богдан тиха и спокойствието, за мен цвиленето.

Ден 2. Тест

Е, прогнозата е била оправдана. На този ден, ние бяхме придружени от дъжд, мъгла, вятър и мокра трева, пред която е предала всички, включително и на най-сложните обувките.

Първо, дълго време се изкачва хлъзгавите мокри гората. Не беше лесно да се адаптират към такъв режим - изкачи нагоре - много горещо, всички дрехи под якето е мокра от пот, но си струва малко спирка, както е указано замръзва в замразяване вятъра. В главата ми се качвах всякакви мисли - и това, което дявол poperlas I в този така наречен планински походи, за което заплаща ценното в родния си валута Беларус, и къщата може да се изкачи в мокрите гората, а дори и на нивото на земята.

Но имаше интересна картина - например, промяна на сезона за около час - ето ги почти лято - бушува листа и цъфти от боровинки, и тук, при набиране на височина - ранните пролетни пъпки по дърветата току-що са започнали да цъфтят. И това удари минзухари растат в студена правото от снега.

Когато гората е забравен, никакви планини, ние не виждат - всичко обвит в гъста мъгла. Поради лошото време реши да промени маршрута - не настъпиш Bliznitsa - поради гъста мъгла, закриващ всичко, това нямаше смисъл, както и да се разходят на известния зимен курорт Dragobrat. Както таралежи в мъглата, ние стъпкал на мократа трева и снега. Зловещо проявява укрепване въжени стативи ми напомня за филма "Война на световете", под краката на камъни и отломки - един тъжен поглед!

Най-коз стая с работен печка вече зави взети пред нас с 4 деца от Черновци, но нищо, и всички от нас са потърсили убежище. Самият утешава с мисълта, че всички ние сме все още няма да се побере там, ние се създаде палатки в свободните студени къщи, а някои щастливци, включително мен, легнаха да спят дори решетка. Слава успя да този луд вятър да запали огън и се готви вечеря, а след това ние сме били гигантска в печката на нашите съседи, пихме чай и водка, слушали истории и ги изсушават багажа.

Този ден беше нашата награда за всички трудности от предишното. Ами, първо, времето беше благоприятно, мъглата разсейва, слънцето своето място.

След мокро, студено и изтощителен вчера беше само курорт! Първо имаше лек релаксиращ спускане към реката през живописния горски път. Таня отново окъпан в ледената вода, а ние - аз, Анна и Наташа - седна и завиждат. После, след хубав гладък път покрай Kolyba започна припряно покачване. По това време, останки от мъглата изчезнали между планините, слънцето блестеше в пълен размер.

Това е, когато ги видях. Планини. Боже мой, какво krasotischa. Колкото по-високо и да отидеш, живописните гледки, чист въздух, толкова по-добре тялото! Ето това е живот, това е всичко, щастие, тук е Бог. Никога в живота си не съм преживял такива усещания! Той е на стойност само 10 ден вчера в дъжда и мъглата, и дори можете да в студа. Това би имало мотоделтапланер да летят тук! Забравих кой съм, какво правя, моето име и разтворът в това великолепие. От този момент нататък в целия оставащото време на нашето пътешествие, аз бях в състояние на постоянен шум, и нищо не може да свали това състояние - няма студ, не умора, без страх, без болка.

Минахме по билото, възхищавайки се на прекрасните открити пространства, а след това за дълго време да седи на склона, наслаждавайки се на гледката и в чата.

До вечерта всички се разпространи във всички посоки - някои отиде плуване, някой е "дом" да се пие чай и да се готви вечеря, някой се изкачи по склоновете. За цветята ни казаха, Иля Богдан, който се отдели от групата на сутринта и отиде на разходка сам знае къде, нарциси и боровинки намерена миналата година, които бяха на пистата точно пред нашата база. Иля така възторжено ми каза колко вкусни, че е той ... Нарциси, които открихме, но боровинки, тъй че не те гледам - ​​намери само някакви си няколко горски плодове ... Оказва се, че един човек може да го гладувам целия склон ... Но на върха имаме още една изненада - голям планински залез слънце!

И аз все още къпят в реката. Докато не се постигне по-голяма или по-малка дълбочина на седалката, краката движещите се върху ледена вода, но си наложи да се потопите ... но аз го направих! Вярно е, че имаше писъци. Със завист, аз погледнах към Таня и Наташа, които отказ, при тихо изгарящата Водице, Артьом, който почина на реката, твърде, той твърди, че е готино ... е, нищо, Премазан неприятности - началото!

И тогава имаше страхотна вечер с нашите нови приятели в огромен огън на открито, избледнява в нощта, безкрайни песни, вицове, звездно небе и красива пълнолуние издига пред очите ни, както и осветителни всички наоколо. Отново седнах до късно, въпреки гласа на разума, който настоявал, че е време да отида да спя, за да имат време да събере сили за утре, но исках да разширят обхвата на тези красиви моменти ...

Иля Богдан създадена печката, а нощта прекарахме в топлина и комфорт. Това не е кампания, но някои курорт. Тази нощ спах за първи път, независимо от факта, че, както се оказа по-късно, Иля и Богдан превръща хъркането и нарушен сън един с друг, но не и аз, аз спах като дънер.

Ден 4. Впечатляващо

В вечер, бях вдъхновен от подвизите му в реката, вързани в сутрешния къпане с Аня и Влад, и по тази сос изстреля на мен щедър освобождение от сутрешната смяна. Но когато дойде на сутринта да се събудите, промених мнението си .... На сутринта, най-вероятно, е студено, а вятърът духаше вероятно е ... и така се спи ... да, но ако не отида плуване, трябва да отида да изпълняват задълженията си дълг. Аз сладко спи в този момент. След това, разбира се, аз съжалих, слушайки разказите на къпане на деца, особено гледаше Влад снимка къпане :))

Това е още един прекрасен маршируване ден ... Ние бавно се изкачи серпентина, спиране периодично, за да се проучат красота грунт минзухари растящите почти винаги до заснежените поляни, легнете в снега, за боровинки гледам, а след това, оставяйки славните раници надолу самото стръмен склон към езерото.

И тук, момчета, гледайки към панорамата отворени, аз роня сълзи, като, ако щете вярвайте-смях. Колко жалко, че на снимката не може да се предаде на факта, че само очите им могат да видят и почувстват сърцето ...

Не можех да стоя, аз седнах и топката отиде право в меката на суха трева ... и едва спря.

Езерото се обърна кален и обитаема, със снежни одеала по бреговете. Твърде много жаби, ангажирани в създаването на потомство на скалите, яйца, лежащи в снега ...

Този път към дълбокия космос трябваше да отиде доста далеч в краката, което намалява вода и хлъзгави скали. С голяма трудност, дръзнах да се потопите (този път това е особено трудно, много по-трудно, отколкото в реката, може би защото аз съм с висока температура на горещото слънце). По пътя към бреговете на крака ми се удари в жаба, изненада, аз се подхлъзна и падна на четири крака и беше всичко опръскан с кал. Ahhhh! Отново се изкачи в ледена вода! Не са такива подвизи Аз не съм в състояние! Бях изпрани шепи. Защо аз продължавах да крещи като прасе?

Слез в езерото е лесно и забавно, но обратно prodelyvat същия път беше много досаден (I). Всичките ми открити петна изгорени по измамен слънце и никакви кремове не са помогнали, дори и с фактор на защита на 50. Обяд на билото, се покачи с Tataruku (отново попитах аз 10 пъти името на планината) през гъсталаци от планина хвойна, изненадващо меки, красиви и ароматни. Тук имаме малко папагал звучи гръмотевични бури, но дъжд изля върху нас не е, и в далечината над Полонини - беше красива гледка!
Аз вече писах за чувството на еуфория, която ме придружава цялото пътуване, този ден е многократно увеличена - изглеждаше на ръба, а аз vzlechu (добре, защо хората не летят като птици (с), и с човека, не е оставил блажена усмивка . Тя, обаче, е починал от малко по стръмните склонове, но по склоновете протегна цялото лице ...

Кой каза, че за да сляза по-трудно от изкачването? Това не е вярно, то слиза много по-лесно и по-забавно! Уморени крака само, а не на цялото тяло, то не е необходимо да погледнем назад, за да огледа панорама, тук те са пред вас, а делът му в екстремни връща към чувствата детството.

Последното спускане беше доста стръмен, камъни всеки иска да скочи изпод краката му и свалянето на нещастните туристи с раници ... но от време на време се намира една снежна областта, която е толкова яко да се изнесат на краката си, като каране на ски.

Когато най-накрая слезе и отиде в гората, Слава заповяда изпусна пътя и носят дърва в парка, доколкото е възможно. Опитахме много трудно. Всеотдайно се качи в храстите и извади всичко, наподобяваща дърво, са натоварени на най-не мога и влачат, пренасят, се проточи ... но някак дърва попаднах все повече и повече, и в близост до паркинга, те бяха толкова много, че ще бъде достатъчно за още 10 групи. Оказа се, тъй като тя ни обясни славата на един от предишните си групи, след като не ядат определената от овесена каша (или паста), и това му създава голямо нараняване ... И от тогава, той по този начин дава туристи допълнителна тежест за изостря апетита.

Спряхме в края на живописна гора в добре оборудвана парк. Тук за първи път се опитах bastrumu - сушени конско месо, което е много вкусна и питателна (или мен с глад, така че изглеждаше?). Само чрез премахване на раницата и седна, аз осъзнах колко съм уморен. Но помня, че съм вече хладно, аз отидох заедно с Таня и Наташа до реката да се къпе. Реката е плитко, а да се намери място, където да се плува, трябваше дълго време, за да се понижат. Трудно ми е обходен обратно към огъня.
Същата вечер, Glory, като каза: "Ти пее страхотно, но това не беше моя репертоар", продължи да се сложи палатката си далеч от огъня на реката. Разбира се, през цялото това време, да дойде с идеята, че някой със сигурност ще попречи на съня, но ... душата попита песни, никой не ни се осмели (мен, Таня и Иля Наташа някак ни напусна на първия ден). Попитайте ... млъкни най-накрая, а може би всички заспали трици и не чувам нищо? А концертът продължи до изчерпване на художници. Същата вечер, умората, толкова дълго време не сме измъчвали никого.

Този ден беше най-трудно за мен, но също така и най-запомнящите. Първо беше лесна пътека през гората в сянката на борови дървета, покрай локви гъмжи от попови лъжички, а след това започна непрекъсната 30-градусова изкачване на връх Bratkovsky тясната пътека, корените и посредством повален огромен бор, които снасят rovnenko през ... възхода на един дълъг и много уморително , Струваше ми се, че планината ни се присмива - когато представяйки си, че точно зад хоризонта - на върха, а след това се отваря следващия раздел катерене, после още една, и крайния ръб в очите ... Небето постепенно мътни облаци, чу звуците на гръмотевична буря.

На върха бяхме посрещнати от дъжд, силни ветрове и градушки. Според плана трябваше за един час разходка по билото, наслаждавайки се на красотата. В резултат на това ние се изкачи на планината, почти работи на последните си крака (добре, това съм аз за себе си говоря), а след това, за да не се удари от мълния, слезе от друга една и съща стръмния склон - около в джудже алпийски бор, без никаква пътека, има където Сусанин Slava телета не се гони туристите никога задвижване. Това беше забавно, аз ви казвам.

На първо място, аз прекрача протегна на различни височини над земята стъбла, докато ръцете му безпътен пред силна мокри клони, а след това, силно уморени, започнаха да отидете направо на стволовете, подхлъзна, падна, стана ... Няколко пъти имах чувството, че властта изцяло ме остави и аз просто ще падне и не може да стане, но по някакъв начин немислим начин се преместих напред (т.е. отдолу), чудейки се отваря в мен за кампанията 101-ти дъх ... и колко пъти аз имам в лицето с мокри трънливи клони като Matyukov извиси които не са в Bo от устата на смелите туристи като натъртвания ние тогава анкетираните на краката си един на друг. Twisted Pine някак си ми напомни за борба с резервоара.

Но тук ние най-накрая слезе и натисна влажните гори, над главите на кражби на борове и под краката mesilas gryazyuka ... След като става известно разстояние по протежение на реката, установи, че не може да продължи тук, и това е необходимо, или да се върне или vylazit нагоре. И ние имаме. стръмния склон, през калта за развалени объркани паднали дървета ... изкачи по странен мъртво клиринг, подобен или до мястото на падането на метеорит, независимо дали на площадката на ядреното изпитание ... най-накрая отиде гладко широк горски път, по който вървяхме дълъг път, наслаждавайки тишина и спокойствие, мокри панталоните му съхнеха на краката си наранените приходи в царевични мокри обувки ... О, колко романтично!

Утринното слънце затопля и ни позволи да изсъхне мокри дрехи. Всички ние се върне. Ние подпечатва с крави по малко изсушен на слънце кал, ми толкова силно вчера изпрани панталони бавно се замърсяват отново, а всъщност стигаме до цивилизацията. И не ми пука! Тук стигаме до село ..., че магазин, автобусна спирка. Това сложи край на кампанията, че е време да се върне (и). Колко тъжно ... наистина всичко? Колко бързо ги предал на страхотна denechi като не искате в запушен град със своя смог, подготвителна работа и притеснения. Но сега знам, че ще се върна тук отново и отново!

Ще бъде вечно помни за тези дни, за приказни места, как дъха височината и простора на тази енергия чудна природа, която поглъща почти цялата кожа, как миризлив планина хвойна, и двете вкусни и ароматни миналогодишните боровинки, колко е готино заспиване с ромона на планински потоци като голям шамар в едни и същи фланелки на снежните поляни като вълнуващо да се спускат по стръмните склонове - скалите, снега, тревата е толкова забавно да се плува в ледените води, и колко е хубаво да отида в съмишленици компания, който raduyuts Аз съм същият, както ви разстрои същото като вас, и се възхищавам същото като теб ... планина! Няма думи, които да предадат усещането за полет, покачването на душата, единството със света, безкрайно чувство на благодарност към Бога, който е създал такава красота, когато се изправите на върха на завладян и от голяма височина и насам-натам това разстояние, красота, безкрайност!

Отне повече от един месец след края на кампанията, но все още не съм "се върна от планините". Мислех, че не, не и да, и бягат обратно до мястото, където беше толкова готино ... нови приятели, станали по време на почти като семейство ... Очарователна Наташа, един от усмивката му вдъхновяваща мир, увереност и спокойствие, красив Богдан, ловко скачайки върху стръмните склонове, и страдание през реката на момичетата с раниците си, загадъчна, мъдър Слава - който знае всичко за планината и хората, мистериозния, мълчи паша, като че ли за усвояване на красотата на планината с впечатляващата си камера, ужасно чаровен Артьом, винаги готов да помогне, енергичен Таня, обожаващи ледена вода и razg ulivayuschaya студения дъжд в тениска, нажежен Иля, ободряващ нашите песни по време на тежки лифтове, крехка на вид, но силен и издръжлив Аня, сериозен, дори и кърмата, но като усмивка, сякаш слънцето наднича и Влад, приятел и колега, който ми се обади тук, и благодарение на които научих, че един и същи вид на щастие :) благодаря, Влад! Момчета, мила, благодаря ви за това, което сте, защото сте толкова прекрасно, и че ние ще се съберем отново!

Сега ще отговоря на въпросите, които зададох приятели и колеги, от завръщането ми от кампанията:

• Трудно беше да се носи раница? - Трудно беше да се сложи и да свали раницата, но мечката не е трудно. Ако е правилно сигурна, тя се превръща за вас в едно цяло парче, а когато тя се отстранява - просто някак си дори не разполагат с достатъчно ... и аз искам да летя ...
  • Трудно беше да отидете на планина? - Да, може да е трудно, понякога дори много (I, офис работник, който забрави, че това упражнение), но само от време на време, но като цяло това е просто страхотно!
  • Е, като сте били на една седмица не се измие? - Кой не се измие? Почти всички писти са в непосредствена близост до планинските реки - мия се, колкото искате J, и не искам - кърпички да ви помогне.
  • Какво да poperlas сте, че няма какво да правя? - Отидете за себе си и да се учат, не си отивай - ще загубите много, много, много, повярвайте ми.