Халкидики - дион - Olympus - Метеори

На втория ден на "зеленчук" празник в красивия Sani Resort тиха гръцка вечер на балкона на петия етаж, гледайки към настройката на Олимп, на слънцето, на чаша рецина (за мен) и чаша Метакса (за него), решихме да започнем нашето пътуване през Северна Гърция.

Очевидно е, че е необходимо да се започне с коли под наем и отидохме в офиса Херц, който се намира в Сани Марина. За голяма изненада на следващите два дни на свободен машина изобщо не беше, и имаше една кола за цената от 170 евро на нощ в два дни. Цена стори странно за нас, и ние нарекохме туристически агент Vilar с молба за помощ. Помощ се появи във времето. След около половин час около хотела ни чака Volkswagen Polo любимият ми син (www.car-motion.gr, 60 евро на ден). Всъщност, като се има предвид, че трябва да се катерят планинските серпантини, искахме по-мощна машина, но други не са. Оттук и изводът - ред машина предварително чрез интернет или чрез туристическа агенция, за да получите това, което искате и на разумна цена. Въпреки че, както се оказа по-късно, се оплаква от нашия Volkswagen невъзможно - на пистата той стисна 120 km / h, а планинско катерене серпентина, колкото можеше, истерично тананика мотор.

Купихме две карти. Подробна карта на Халкидики, а другият - най-малко подробно на всички Гърция. За обучение ние решихме да започнем с най-близкия обект - пещерата Петралона. Намерихме това място бърз на пистата Халкидики - Солун има знаци. Спряхме на паркинга пред затворената бариера. След това машината не може - или 600 m пеша или с безплатен автобус, който минава на всеки половин час. Там сме дошли пеша, да се върна обратно в автобуса. Екскурзия до пещерата на всеки час (забележка - на английски език), така че трябваше време, за да изглежда като първи на музея. Самата пещера - уникален спектакъл, огромни сталактити и сталагмити - много хубаво. И ако ние мислим за това, преди това, че 500 хил. Години, древните хора са живели там, и пламна огън ... Пещерата се състои от няколко "стаи", някои пасажи са много тесни. Така че аз препоръчвам на посещение в дефилето не много, а не да остане там завинаги)))

Времето все още е рано, а мъжът й предложил да се стигне до границата на Атон, Уранополи град. Аз не знам какво е искал да се видим там. Очевидно е, че само най-близо до светите места ... Аз "опитен" навигатора започна да проправи пътя за по-подробна карта на Халкидики. Очевидно е, че има два сравнително нормален начин на N.Triglia до Атон - "на дъното", покрай морето, а "над върха" през Galatista и Arnea. За мен това изглежда най-прекият "средна" начин. Да се ​​мисли за това, което "тънък жълт" следа върху картата - тя серпентини, не можех. Сравнително бързо стигнахме града Полигирос, който е заобиколен от три планини (748 м, 938 м и 586). Какво Полигирос - е гръцката "Бермудски триъгълник", ние не знаехме тогава. В този сладък планински град идват от различни страни на 6 пътища и пътни знаци там минимална сума. Хората по улиците през деня там - никой да питат. В крайна сметка, ние и се върна в него два пъти, като всички те са тесни планински пътеки, на която асфалт липсва на пресекулки. Изгледи от прозорците на колата - невероятно. Особено ми хареса близкия град Taxiarhis, как хората там са паркирани коли - една мистерия ... По принцип, ако искате бързо да се стигне от точка А до точка Б, а след това следвайте "дебел червен" пътната карта. А ако искате да видите красиви гледки към планината в Гърция, преминава през тесните криволичещи улички на малките градове, се губят в "Бермудски триъгълник" - вие там, в Полигирос.

Нека поговорим за това "този зъл дух няма да ни позволи да Атон" и "жени до Атон е наистина няма", третият опит да тръгнем Полигирос към морето. Решихме да получи най-малко до Ситония. Безопасно да Вурвуру. Природата в Ситония много по-красива от Касандра. Много зеленина, планините по крайбрежието. Красиво. Открихме, механа, близо до морето. Той призова Gorgon. Много препоръчвам. Прекрасна супа от риба, скариди с паста в доматен сос. Всички вкусни, бързи и зашеметяваща гледка към целия ... по пътя за Сани топка още един опит за "пряк път", така че ние се удари в Ag.Mamas града. Яви на един огромен пазар, където те се продават всичко и почти безплатно))) Това беше в понеделник вечерта, коли са били пристигащи на паркинга в близост до пазара един след друг. Избрали сме няколко неща за децата и реши да се обади друг ден. Както е добре ... В четвъртък спряхме, пазарът изчезна, никой и нищо. В Гърция в понеделник, че ако на пазара на ден?

Въпреки това, към Атон, ние все още пристигна, но на другия ден. Спомняйки си за правилото "червените" дебели пътища, бързо достигат Metangitsi. Следваща приключение започва отново. След Плана Внимавайте да не пропуснете ляв завой в Gomati. Ние почти се подхлъзна, времето спря. И това отново ще отиде в кръгове. От Gomati на Йерисос са два пътя. Ако се вгледате в картата, един от тях намотка, а другият през Develiki права. Разбира се, ние сме избрали прекия, и са били погрешни. В края Develiki асфалт и на 3 км от чакъл по серпентина ... веселбата. Но ние посетихме Develiki, приятно място на брега на морето. Приятен гръцки (или гръцки) с добър английски ни обясни по-подробно за бъдещото развитие. Явно на "злите духове" уморен от нас се присмиват, безопасно достигнали самата граница на Атонската Света гора. Стоп. Ограда. Бодлива тел. Въпреки това, аз се справя зад бодлива тел протегна и взе един камък в паметта. Билънки във формата на сърце. Вие сте виждали камъни във формата на сърце? Никога не съм виждал ... Върнатите за Уранополи. Близо до брега, където акостирали фериботите забележителности много таверни с думите "говорят на руски," и т.н. Тук не е необходимо да отида там. Мук. Храни malosedobnaya, предназначена за тълпи от туристи, не знае нищо за гръцка кухня. Да, тук е друг. Пътят от Metangitsi да Ag.Nikolaos минава много дива и красива плажна ивица. Хората там с маски гмуркания, рибата изглежда. Но бъдете внимателни, да не отидат на разкарване на дъното (или маратонки) - таралежи.

Екскурзия до Метеора, в съответствие с препоръките на greek.ru, ние решихме да направим два дни. По пътя се спре в Дион и Olympus. Обучението започна с разговори към хотели в Каламбака. Аз бях по-рано, отпечатан от списъка на Internet цялата на хотели. Решихме да резервирате евтини - ". Какво значение има къде да спи една нощ" Както се оказа, тази идея не е наред в зародиш.

Преди Дион достига бързо. След Солун - Autobahn (платено 2 евро). Сега изглеждаше далеч Olympus. Целият е безоблачно, само на върха на Олимп затворен гъсти облаци от бяло. Дали естествена аномалия, или дали има наистина Зевс скри ... Следвайте знаците на музея бяха Дион, която показва находки от местните разкопки. Сами разкопки метра при 300. Наистина ми хареса етажи плочки в баните (наляво и надясно, от другата страна на пътя). И най-вече впечатлен от парка по протежение на реката. Въпреки това, в съответствие със стандартите на българската реката е трудно да се обадя, защото малко поточе. Но това, което е около растителност, дървета просто гигантски. Храсти са на стената, създавайки сянка и прохлада. Разбираемо е защо управител на Македония, Дион избра да празнуват победите си, прекрасно място - напред от Olympus, задни сенчест парк ...

Следващата точка от нашето пътуване - планината Олимп. Не, да се катери пеш при 2917 m ние не отиваха. Екстремен туризъм - не нашата силна страна. Но в колата, за да получи до 1100 m - възможно. След нашето приключение в Полигирос изкачване на Olympus е проста и ясна. За да търсите в бездната, разбира се, страшно, но пътят е добър, не е твърде тесен. Най-малкото - това е ясно, къде отиваш. Това е просто срещна по пътя стадо планински кози и кози (сто агрегати), е заобиколен степен и важни кучета (един отпред, един зад друг от всяка страна). Спряхме, чудейки се дали не bodnet коза с рогата си нашата кола в бездната? Разходите))) на височина от 1100 m започва "стълба" за по-нататъшно повдигане на стъпалото. Опитах се да отида на 50 метра нагоре - трудно. "Стъпки" е твърде широко (дълги). Честно казано, няма нищо особено интересно да добавите не намерихме (на тази височина). Съпруг внесе предложение на гръцкото правителство - да се направи на лифта на горния етаж. Но след това, може би, Зевс ще бъде нещастен ... слязъл от Олимп. Вкусна закуска в Литохоро. Има много таверни, храната е вкусна, но запушен (от морето). И предаде - до Метеора. Отново влезе магистралата, отново платил 2 евро. Но само по магистралата за Лариса. След това по обичайния начин, не е лошо.

В Каламбака Kefos ние резервация на хотела (40 евро за двойна стая без закуска, 50 евро с включена закуска). Намерихме го бързо, но това е всички плюсове на този хотел е приключила. Sleepy баба зад щанда за дълго време се опитваше да разбере защо ние сме тук, в ъгъла. В резултат на това, той ни даде ключа за стаята. Вратата не се отваря и не е затворена, запушен в стаята, климатик, "ляво". Изход към балкона не е възможно, той отива в знойните улиците. Разбира се, не на маса, без столове, нито там. В разстроен отиде до най-близкия супермаркет, купете нещо, което да "запълни планината." Карахме минало Divani хотела (www.divanis.gr). Въображението ми бързо да се направи снимка от интернет - басейн, просторни стаи ... спирки. Bullet лети в хотела. В голяма красива лоби прохлада. Има безплатен DBL една нощ? Има. Колко? 110 евро с включена закуска. Осъществяване отне 10 секунди. Отидохме до стаята - хладно, просторни, с балкон тази форма. Точно на Метеора. Нечетни числа - изглед към метеори, дори - на басейна. Ходих на Kefos, отменени всички. Потопете се в хладно басейн, път умора изчезна. Седейки удобно с бутилка вино на балкона, доста успешно непланираните прекарал 60 евро. Слънцето залязваше. Една рок пред нас бе осветен отдолу, така че тя изглеждаше като "кентавър" с човешко лице и рок тяло. И на лицето се променя непрекъснато - злото, добрите, погледите на очите, езика, показва ... Това не изглежда много, за да се пие))) С една дума, вечерта в Каламбака беше страхотно. Така че аз съветвам да не се спаси и да не се развалят само си нощ в Каламбака и да резервирате хотел на "Звезда", с които сте свикнали да курорта и да се определят предварително с изглед към Метеора.

Сутрин стана рано, закусихме (закуска, между другото, също е много добро в Divani) и отиде да Метеора. Те пристигнали на вилица - оставени два манастира, три - в дясно. Хайде да отидем първо наляво.

Първият е в манастир на Свети Стефан. там не трябва да изкачва стълби - от другата страна на пропастта, за да се преодолее. По това време имаше две малки групи от туристи (английски и немски) на манастира. О, много тихи монахини продават "лъскавите списания", казва за всички манастири на Метеора (включително на руски). Харесах си красиви градини, точно подрязани храсти gazonchiki, цветни лехи. Църква красиво боядисани. Освен това, част от стените възстановен, и от друга страна все още е покрита с мазилка покриване на древни рисунки, (само с една ръка се приближи до мазилка такава красота?). Както е писано в "лъскава списание", "монахини ... с възхищение старание, извършвани възстановяването на манастира."

След това ние пристигнахме в Тринити манастир Св. Ми хареса най-много. Reach, че не е толкова просто - първо по пистата, след това нагоре по каменните стъпала, нарязани чрез скалата. Хората там почти не е, така че се усеща особено остро монашеския тишината. За разлика от манастира, в мъжката всички са тежко (или klumbochek или цветя). Само ветровитата гола скала с камбанария. Изглед от скалите на полето, където гр Каламбака - спираща дъха, без думи, тя трябва да се чувстват ... В малък параклис е много красива изрисуван купол. Музеят е съхранена уникалната устройството, с което манастирът е бил повдигнат товар. Но какво да кажа, ние дори видях един монах ...)))

Завръща се в колата, отидохме в дясно, за да видите други манастири. Това е близо до 11 часа. Безкрайни туристи, пристигащи в леки автомобили и автобуси. Очарованието на манастирите не се усеща по стъпките в най-големият манастир на Велика Метеора започна в любимец на публиката. Ние не отиде там. Изкачихме се до манастира Варлаам. Красиви стенописи. Но когато сумата от една и половина-ком gomonyaschih във всички хора, свързани с езиците бягане, фотографиране ... По това реши да завърши. Ако искате да видите в спокойна атмосфера всички манастири, остана в Каламбака за 2-3 дни и ходи до манастирите в ранните сутрешни часове.

обратния път тръгна в обратната посока през Гревена. От Meteor да Гревена като планини не само по хълмовете, но по пътя обърнати така че ... аз се почувствах замаян и как да получите най-лошото шофьора. Въпреки, че след Полигирос ние бяхме подготвени за всичко. След започва Гревена магистрала. Въпреки това, той не е бил съвсем готови, периодично всички "закръглена до" до четири платна две. Но парите и все още не вземат))) След Козани започва най-красивата част на магистралата. В планините, нарязани през тунелите (най-голямата 2 км). Когато не изскочи друг тунел (преброих 20 броя малки и големи), които тя предлага зашеметяваща гледка! Тук ние сме все по-близо до Солун. Да не забравяме и, между другото, "капка в" на околовръстния път в момента (показалеца - на Халкидики). Без инциденти назад към Касандра.

Ние сме много доволни от 4-дневно пътуване до Гърция. Къде да следващото лято? Вероятно, в Пелопонес ...