До Портите на Арктика

Чаках този ден, в деня, когато ние ще лети до Диксън. И малко притеснен. Но за разлика от вълнение преди да отлети до центъра на България, когато това се дължи на трудностите, да лети в планините, това е различен вид на възбуда. Но повече за това по-долу. И днес ние сме веднъж неловко и дори много натоварен ден. В крайна сметка, преди полета, за да ни Диксън да посетите и да Дудинка - друг капитал, в този случай, столицата на Таймир.

В 09:30 часа на автомобил закара до хотела Андрей Fedosov от компанията "Норд-Авиа", който беше наш хеликоптер. На сутринта тя е все още да се запълни борда, защото не съм го направил в деня преди вчера. Ето защо, най-малко един час, прекарано от страната на подготовката, неговото оборудване и нашите камери, запушване на маршрута в GPS и други обикновено предполетна детайл. Сбогуване с собствениците на сайта и да плащат, ние излетя и се отправи към Дудинка.

Дудинка (с акцент върху "аз") - един град в региона Красноярск и административния център на Таймир Dolgan-Ненецки общински район, Красноярск територия. Дудинка се намира само на 90 километра от Норилск, но двата града сложни взаимоотношения. Въпреки факта, че Норилск се намира на територията, контролирана от Дудинка, то не подлежи на Дудинка. Норилск - анклав на територията на областта Таймир Dolgan-Ненецки, градът е на пряко подчинение Красноярск. Ясно е, че има известно съперничество. Но ние искахме да посетите и Норилск и Дудинка. И двата града са в техен интерес и имат свои собствени уникални характеристики. Но също така, и там, и там бяхме доброволци - нашата кореспонденция на приятели и фенове, което със сигурност е искал svidetsya.

Но времето неумолимо наближава до 15:00 часа, а това е много време на нашето пътуване на Диксън. Ние трябваше да се бърза, а ние отново, за първи път от кола и след това с лодка, са взети до летището. Няколко окончателен снимки, ръкостискания и мили думи на раздяла, и след няколко минути бяхме летящи покрай пристанището Дудинка, да не летят над която сме много силно поискано. Минахме покрай Енисей настрани, просто направи няколко снимки, и мислите ми вече е на Диксън. Диксън само преди няколко дни, отлетя ни приятели samolotchiki че летя Диксън на своите пет малки самолети, сред които са реплики Po-2. Жалко е, че ние не преминава с тях Диксън - това ще си струва. Но уви, те са част от плановете му, и скъсахме само за няколко дни.

Разбира се, сега останало почти нищо на бившата слава. Отдавна не сме хора, които геройски усвоили Арктика за дълго време стоеше в разруха на сградата и съоръженията Диксън. Но славата на това място живее в паметта на хората, включително и моята. Излишно е да казвам, че за мен означаваше полета тук. И не само пътник, туристически, и пилотен самостоятелно космически кораб някога да посетите тези сурови места!

Първо отидохме до паметника, за да положи началото и изследовател на Таймир. Този паметник - един от символите на Диксън. Красив, силен мъж, облечен в старомодни дрехи българските изследователи на Севера, като че ли излезе да посрещне полярната вятъра. Този човек - Никифор Бегичев. Известният експедицията Eduarda Tollya Begichev служи като боцман на "Dawn". Впоследствие той се установява на полуостров Таймир, на базата на ръба и надолу, разкривайки някои острови, се налага да участват в по търсене и спасяване експедиции. И като се прави панорамни снимки с този паметник, се отправихме да пътуват из селото с надеждата да види най-малкото нещо, останало от онези романтични моменти, когато експедицията Arctic оборудвани, а след това са включени в учебниците. За щастие, напредва в тези географски ширини, полярната ден и голямо слънчево време ни позволи да разгледат района без оглед на времето на деня, въпреки че знаехме, че утре на дълъг път. Изоставено село произвежда понижаващо влияние. Някога тук са живели 10 хиляди души, а днес почти написали 500. През летния период и дори по-малко. - Много от тях са оставени за празниците.

Тези, които са останали в Диксън, през последните години, се премества по-близо до брега, в сравнително нова сглобяеми къщи. Голяма част от селото просто празен. Изоставени сгради със счупени врати и празните очни кухини на прозорци и веранди криви вече наклонен на една страна, покрити с пукнатини и гниене. Изоставен двор, пълен с някаква пълна боклук, ръждясали барела, парчета от желязо и остатъците техника. Въпреки преобладаващата тишината, не може да не почувства смътна тревога. Изглежда, че тези места пострадали някаква ужасна катастрофа, епидемия, пощадени само няколко - хората са напуснали селото, и то сега стои като паметник на човешката трагедия. Като цяло, мястото е впечатляващо в своята neuyutnostyu nepribrannostyu и с такъв човек да го направи приятно. Достатъчно далеч от града, или просто да се изправи пред морето, и предлага завладяващ поглед безкрайност крайбрежие, а не мен, може би хилядолетия, и този солиден красота прави спрете и погледнете в далечината. Днес, почти 100 години от основаването си, Диксън е на ръба на изчезване. Малкото жителите на селото работят в пристанището, местната метеорологична центъра, летището, са заети в сектора на услугите, отидете на лов и риболов. Ще отидем до магазина да си купи вода - невероятно, той все още работи. Оскъдна асортимент, цената е 4-5 пъти по-висока, отколкото в Москва. NDA ...

Ние правите снимки, стреля панорами и да реши да дойде в нашия хеликоптер - някои от нещата, останали в него, нещо, което да отнеме. По пътя обратно са изправени пред необичайно паметник - висок, стръмен бряг на мемориален знак - ограден с масивна гранит плоча желязна верига в основата на който се намира на морския котвата. Надписът на етикета, прикрепен към гранита, заяви: "Теса норвежки моряк, член на експедицията м / т" Мод ". Той почина през 1920 г. ". Точно под брега на хълм е стар дървен кръст прикован на парче ламарина да е писано: ". В близост до това място е починал член на експедицията Руал Амундсен Петър Tessem"

Golden Sun плъзна към хоризонта, но не мисля да отида, но просто се движи в кръг. Часовникът е вече почти час на нощта и трябва да отидете до хотела. Уморихте ли се като ада и изход през селото повече от километър, ние ще с удоволствие си взема душ и свива в леглото. Опитвам се да се следи метеорологичните условия чрез Ipad-а - там съм създадена добра синоптична програма. Утре ще бъде по-дълъг път. Но мобилния интернет (и има само Beeline) е почти мъртъв. Реших, че ще се върна на този въпрос утре, включително meteokonsultatsiyu получите на летището. Не е шега На север от времето. На последната точка, мисля, че днес е трудно, но интересно ден, но тази идея беше последното преди бях със заспиването.

Послепис Последен ден - покрит на 607 км в 03:15 часа полет

1111111 доброволци ден - Юлия Mutovina (Дудинка)