Catch Чар е - част първа

Ненаучна забележка: Чар - легендарния и неуловим жител на водите на митологията на народите на угро-финските. Ето защо, на стария израз "да хване Чар е" в съвременния език има същото значение като "донесе вода в сито", или, например, "получи звезда от небето." Това е обещанието на нещо очевидно неизпълнимо.

Остава само да се рестартира и местния транспорт. И от този момент нататък броят на импресиите е да растат като лавина. На първо място, неприятно изненадани от новината, бе съобщено, че поради snowpack на размразяване наситена с вода и сивен наваксване на Viziyarvi покрита с мед басейн. Ние просто не doedem - всички моторни шейни шейни в този сняг. Но веднага бяхме казали, че там се намира езеро Kukas, в която същата тази Чар повече. А там, където имаме късмет. Второто впечатление е най-остър кабриолет, който трябваше да пътува от селото към зимния път. На пръв поглед, това е прототип на "Руско-Balt". Тази кола легла не са имали амортисьори, когато сме се справили с нея всички, багаж и по някакъв начин се установява, че не се подхлъзна един бит. Но по начина, по който брои всичко калдъръм. Възползвайте се грейдер vystelen това "оръжие на пролетариата".

Ускоряване с дълъг наклонен хълм, железния кон на инерцията преодоля 70-75 метра, а след това, като се прецеждат тяхната половина до два коня недорасъл сила, кара още 90 метра и спря напълно изчерпани, освобождавайки гъсти облаци от пара от радиатора и смилане всички свои съоръжения. Шофьорът и пътниците разлива върху рамото и започна да пуши тежко. След това всичко спря да пуши - и колата, а хората - и ние направихме още една отливка през пространството. За някои три часа пътувахме 35 км. Следващата стъпка е да се преодолеят местните хълмове на една и съща, страданието, задух и висока температура, "Буран". Ще бъда честен - след това пътуване, "влакче в увеселителен парк" изглежда свеж забавно. Във всеки голям наклон "Буран" и се втурна по пътеката към брега, летяхме, плътно прилепени зад ниско страна ремарке камион и се чудех за това, което се изглади бор. При пристигането си, останалата част от вечерта, ангажирани в облекчаване на силен стрес. Премахнато.

Нашите Сусанин всички тези дни беше прекрасен човек местен Майкъл. За да започнете, това ни отвежда, въоръжени до зъби mormyshkami на, дрънкулки и друга, имах късмет да хвана Чар е. Резултатът - нула. Това означава, че сме използвали всички тайния арсенал от техники, описани подробно в риболовни периодични издания, но в крайна сметка - не potychki. Миша предложи да бъде раздухан в Lambeau за костур. Ние Northwind щастливо скочи в познатата тема: това е нещо, което, както кацалки "откъсне" може. Миша оседла "Буран", ние се облегна назад и се втурна. Моторни шейни отчаяно да се търкаля по завоите, скачайки от хълм на хълм, тя подскочи като див мустанг, и се опитва да хвърли своите ездачи. "Лъжеш, не приемайте - блъскаше в главата му.

- Лъжеш, че няма да предприеме. Лъжеш, не са. "Изведнъж тялото притежава усещането за свободен полет, за един кратък момент, синьото небе и белите снежни преспи няколко пъти се разменят и имаше мълчание звънене Какво се случи с мен, когато бях и къде момчета Сад мисли бяха прекъснати от познат глас.?:

- Борис, аз се чудя, чиято е единствената стърчащи от снежна пряспа? Може би някой от есента vmerz?

- Да, като почти нов обувка. На Volodkin подобно. В допълнение, ние просто загубени. От всичко това трябва да бъде.

- Ние трябва да си зададем, за всеки случай: хей, в снега за дълго време там ще се придържаме.

Уста, задръстена със сняг, аз промърмори нещо в отговор и се опита да се измъкне от свое, но в неутъпкан сняг банка страна не намери подкрепа. И лутане, докато усетих, че беше като ряпа, дръпнете краката.

- Колко време смяташ да се мотае наоколо? Ухапване край, защото на вас.

Nibble, слава богу, не е завършен. Защото той не започна. Според костур също дойдоха пълна нула.

На следващия ден не се различават разнообразие. Като за начало да отидем за paliey - нула. Той поиска обяснение от лошия късмет. Експерти стегнаха и даде диагноза - много високо налягане. Той успокои, отиде до другата Ламбо за костур. Ето, те казват, че са необичайно голям. Въпреки това, "големи" кацалки дойдоха и същ нула. Отне друго обяснение за такива извънредни явления като опитни рибари искат да хване цялата тълпа, а те не могат.

Експерти затегнати и отново хвърли светлината на истината в душите на страдащите: в светлата обяд баса не хапе. Обяснението е много по-лесно и отидохме в колибата. Добър "светъл" края на деня отдавна, и това беше вечерта. Срещу колибата Borja пробити добре и след половин час видя ухапване. Още петнайсет минути и ние извади заедно върху лед девет spined бодливка. Мощен макро обектив, че е възможно да се снимам. Тогава със сигурност може да се каже, че се е състоял риболова и е време да отидете на вечеря.

На третия ден ние не реши да прекъсне традицията и да отидете на paliey. Вместо Чар хванат няколко малки боции. Ние имахме късмет - каза голям щипок въдицата разкъсване отново. И нашата предавка оцелели. Шура говори интелигентно, колкото е възможно, в смисъл, че пътуването е много интересно, просто рибата не хапят. Вечерта преди хижата в една и съща дупка улови девет spined бодливка. Очевидно е, че едни и същи.

Тогава там е една и съща глупав ден. По пътя обратно към традиционната част на програмата: залавянето на девет spined бодливка. Тогава там е един и същи ден, и повече. Саша скръб започна аклиматизация. Това означава, че той е човек, и не искам нищо. Дори и риба. И това беше изчезнал повече от три литра алкохол. Може би, "аклиматизация", за да правя с него? През последните дни, а някои са коригирани за михалица и костур, но това не е утеха. Обвинява и високо налягане и ниско, и вятъра на различни посоки, но истината е, както обикновено, е проста: Саша, тя каза, никой не донесе един буркан с херинга trehkilogrammovuyu към собствената си "стрес" закуска. Но за такива неща, само за да позволи на въдицата! Какво тогава може да бъде риболов и хапане. Ние трябва да се прибера вкъщи.

Следващата пролет, ще отиде за две седмици преди това, така че да не се кача на снега, накуцвайки, и не си поставяме някакви екзотични задачи. Традиционен щука, костур, бабушка-Живец. Всичко останало - като Бог ще даде. Разбира се, Майкъл спомена Чар е за това, но го махна ръцете си в унисон, че то никой никога в разговори не се върна. Времето на първия ден звънна: пронизителен синьо небе, което може да се види само в планините, ослепително бял сняг, дебел лед кора, за да прикрие за зимата, безкраен повърхността на езерото, и жълт бор, по някакъв начин укрепен между размразени каменни глави. До вечерта, "Буран" с ремарке ни докара до обещаната Viziyarvi.

- Тук момчетата в хижата и ще живееш в продължение на две седмици. А week'll изберете, проверете върху вас. Къде по-добре да се сложи zherlitsy стръв за улов - кара някой с мен, аз ти покажа. Там е също наблизо има места, където okushok постоянно се въртят и други риби често се натъква.

- Ами има sizhok, символа, знак наближаването на пролетта.

- Това е само за Чар не е необходимо, ако обичате.

На сутринта се събудихме доста рано. дали въздухът е чист виновен, може би, абсолютна тишина, нарушавана само от една малка част от кълвач върху суха Lesin, но ние стояхме весел и сън, тъй като е само в детството.

Днес първото излагане на сценарий и специална успех не се брои. За начало отидете за стръв риба в определен Lambushka защото не можеш да хванеш навсякъде. Първата тренировка дупката на навика Москва - на брега. В крайна сметка, жива стръв винаги се появят в плитки завои. Но не хапе. Дупката за дупката ние пробия до по-дълбоко, и само тогава, когато те дойдоха на дълбочина до пет метра, започна да хапе жива стръв. И всичко това в един ред, без прекъсване. Ако само нещо на куката е за ядене. Като цяло, ние сме добре предупредени. В рамките на десет минути, че е възможно да се постави zherlitsy. Шура Boria казано, и аз реших да poblesnit vertikalkoy. Второ или трето дупка, и - взриви! Няколко минути по-късно красива щука забелязан оцветяване скочи на гладък лед, пръски опашка. YES. В същото време, докато Саша леко понижава в стръв дупка набити, щука буквално го грабна от ръцете на линията. Но това не е слязъл толкова напразно. Скоро на леда вече две щука са били. Саша отиде да провери zherlitsy-samolovki: три zherlitsy ухапвания и почивки в дънери. В този момент бяха озадачени от момчетата: защо се притеснява да се сложи zherlitsy когато това се случва? Те извадили въдици и десет минути, уловени още две щука. И тралене и люлеещ се стол. До обяд ухапване свърши - и по-добро.

За първия ден е повече от достатъчно. Поставете дузина samolovok, взехме няколко часа на душата костур и преминала на страната на хижата.

След това при ухапване повтори, независимо от времето успокои около обяд хапане на plotvichek Ламбе, следван изчезна някъде да кацат и "млъквам" zherlitsy. Само от време на време някой тъп палеца михалица вземат стръвта, и затова го хвърля. По това време, е било възможно да се яде бавно и да отнеме до пръта само след три часа от деня.