Как да стигнем до амвона Скалата от Ставангер

След разходка на ферибота на Lyusefordenu взехме нещата в Ставангер къмпинг. Ние вкуси от "чара" на градските автобуси и обядвахме в центъра. Докато ние правим всичко това променливо време влачат да замени сутрешното слънце мистиката на. И след това отново пред нас е бил изборът като да отида или да не отида до амвона? Дори и ако четете този блог наскоро, можете лесно да отгатне какво отговорът е само "със сигурност ще отида!"

Pulpit Rock - заедно с друг визитка Kjerag Норвегия. Preikestolen, проповедника Pulpit, Pulpit Рок, Pulpit, Рок-стол - всички имена на едно и също място - на скалата с приземен 25x25 метра, която е отделена от основната част на планината пукнатината, но се провеждат на място и не се нарушава през последните 10,000 години фиорда.

Това е един от най-популярните туристически дестинации в Норвегия, тайната му е добрата комуникация с голям град - Ставангер. - отлични транспортни връзки и бърз маршрут на разположение за почти всички. Но както винаги, първите неща, на първо място.

Как да стигнем до Pulpit от Ставангер?

За да получите от Ставангер до изходната позиция на маршрута пешеходната до амвона Rock. е необходимо да се харчат около час:

• пара Ставангер Fiskepir терминал - Тау (Tau) - 40-та
  • автобус от кея в Тау да Pulpit Rock Паркинг - още 25 минути

В сравнение с Kjerag. нещо, за да го, за да получите три часа с опашка, която в автобуса само 1 път на ден, а до фериботите амвона, тръгват автобусите най-малко 10 пъти на ден.

Когато отидохме сутринта, за да Fiskepir терминал с ферибот от Lyusebotna сутрин, а след това видях в продавача фериботния билет в терминала Pulpit, защото с впечатлението, че те трябва да си купите някъде сам.

Тогава там е пътуването до лагера, muryzhene от Ставангер автобуси и лека закуска, така че изложените в началото, ние започнахме толкова добре, за два-три часа. По закон, жанра, на ферибота ни взе под носа му - добре, денят беше толкова очевидно, че транспортът не е бил щастлив! Така че ние бавно започнах да гледам за продавача на момче-билет. И това никога не е било! Но ние сме никъде и не бързат - до ферибота все още е добър половин час! - защото не е твърде мързеливи, за да отидете на касата. Там вече отбелязахме, че билетите се продават добре на борда на ферибота, бутане на проводника трябва да се каже, че ние приемаме и от двете страни и с автобус до амвона и продавач сутрин момче седи само в пиковите часове.

Е, добре, отново, ние решихме, че и отиде да се взира в медузи и пиенето на кафе в с бисквити.

Докато ние сме принудени да rasslabon до ферибота, ние бяхме в състояние да се запознаят подробно графика на трафика към амвона:

• В последното тръгване от Ставангер в седмицата: 16:40
  • В последното тръгване от амвона 19:25.

Така че, ако искате да се върнете в същия ден, че не е необходимо да се чака автобуса, като пешеходната част от пътуването заделени 4 часа (2 в същата посока и същата сума обратно).

• първо отпътуване от Ставангер в седмицата: 08:00
  • първо отпътуване от амвона: 09:15

На сутринта, осъзнахме кампания изпратен от публиката най-много, така че дори наел индивидуален продавач. Между другото, на продавача, че е интересна ситуация през нощта: той стои в средата на малка площ, на която непрекъснато сновяха хора. Не павилион или сергия тя не трябва само една маса, стол и знаме с емблемата на превозвача. Зад него пет метра от масата си, висящи карта със снимка на автобусни платформи. Е, аз отидох да попитам къде определен брой платформата на автобус. Човекът е много симпатичен, веднага започва да се каже всичко и след това казва, казват те, и нека да ви покажа на картата, и така prespokoynenko се обърна към масата си и отива към картата. Имах само удоволствие, но изненада, че той се намира точно на вашата маса оставена отворена чантата с явно впечатляващ пакет от законопроекти вътре. О, как свикнах с Скандинавския откритостта и изненадата!

Особено, защото кесията не е просто така, а чантата: Ставангер от всички, които участват в брой за работа, независимо дали е сервитьорите, автобусни шофьори, доставчици, има специален кожен портфейл с метална със специални разделители за монети от различни ценности. Това означава, че от разстояние е ясно, че на масата без надзор оставил чантата с парите, разположена около. И знаеш ли, никой в ​​кесията не посегне!

След този инцидент, нашите съмнения, "като че ли нещата ни от палатката в къмпинг potyrili" изчезнали - в Ставангер могат ясно да се чувстват сигурни!

Докато пристигна същността на въпроса, както и нашата ферибота!

Пътуването започва от фериботния терминал малка обиколка на Ставангер със странична морето.

На следващия етап от пътуването - в автобуса.

Автобуси вече са на кея и те могат да се видят на борда на фериботите. Зелени автобуси - обикновени автобуси, които също могат да вървят в посока на амвона. Но за един билет, което трябва в бял автобус с надпис Tide.

В нашия случай, тя беше празна: освен нас в салона седяха още шест души. Автобусът премина ясно по график, разликата между приставане на ферибот и отпътуване на автобуса е 5-10 минути. Не, че е необходимо да се движи с главоломна скорост, но също така и на ферибота, за да се прозяват, също не си струва.

Автобусът се движи по протежение на бреговата ивица, от време на време да се впуснете в малкия град. Моят съвет: вземете от дясната страна на кабината, така че ще бъде с изглед към залива. И колкото по-далеч се движим към амвона, толкова по-планински облак пълзи.

По пътя на автобуса може да вдигне на спирките гласуват пътници, в този случай, автобусен билет струва 80 норвежки крони.

Пътуването трае по-малко от половин час и завършва в туристическия център и къмпинг Pulpit Къмпинг на. Тук е всичко, което трябва, преди да си: Застанете с туристически брошури и сладолед, на място, където можете да получите вода и тоалетна.

Имаме автобус паркинг непосредствено наредени, които искат да се върнат в града.

От паркинга автобус туристически маршрут е маркиран с ясни признаци, както и че е невъзможно да се губят в потока на туристи, които се движат към / от амвона.

По времето, когато пристигнахме в партидата на автобус паркинг от утринното слънце изчезна, върху плато промъкнали облак и през целия си вид показва, че тя е тук за дълго време. По принцип, прогноза за времето сутрин е ясно прогнозира, така че няма нищо чудно. Може би поради тази причина, по следите беше относително малък брой туристи, които лично ние сме много доволни.

Хайк до амвона

Сама по себе си част от пешеходната зона, до амвона Скалата е класифициран като зелено, че в сравнение с "червените" Kjerag много по-лесно. Дължина на маршрута: 3.8 km.

Пътуването започва на надморска височина от 270 метра и достига 604. По пътя ще има повече или по-малко 4 основни изкачвания, ще видите и усетите в, се изпълнява като Kjerag. Тя ще бъде почти няма начин да се върне.

От техническа гледна точка, кампанията наистина е много лесно: пътеката почти цялата дължина на изкуствено определени паважа, в блатиста част на положена подова настилка с дъски, катерене по естествен скален не присъства - всички изкачвания облицовани с камъни във формата на стълби.

От друга страна, тя е след амвона, а не след Kjerag. Той е мускулна треска в прасците. Очевидно е, че поради постоянните движения от същия тип на стъпалата. В Kjerag не е имало единство, свиващите стомаха крака във всички посоки и мускулите са натоварени равномерно :)

Обувки - ние се срещнаха на героите в маратонки, така че да, бихте могли, ако краката не се интересуваме :)

Трекинг стълбове могат да бъдат полезни тук, особено ако имате проблеми с коляното. Но като цяло да се комфортно и без тях.

Обърнете се към времето, а ако през втората половина на деня обещава да бъде подходящ, оставете поход към амвона за втората половина на деня. Ако се съди по факта, че на сутринта се използва специален продавач на билети, по-голямата част от туристите, които се опитват да отида там по-рано, има много и не са много хубави отзиви от публиката по маршрута.

Искате да пътувате до Скандинавия и да се чувстват уверени и комфортно у дома?
Поръчайте индивидуален маршрут на Норвегия и Скандинавия - е най-изгоден обиколката!