Хаят - Ukhum - околосветско Nurata планина 26-28 Март 2018

Момиче в село Хаят

С напускането на Yangikishlak. по пътя малко хълмиста и цялата също по пътя си, се сблъскваме с малки населени места - населени места и селищни. Скоро, в ляво, всички започват да се покаже по-ясно планини Nurata билото. В планините. постоянно се отклоняват малкия пътя към подножието и планинските села. като: Yukari Uchma, Dzhakak, Куш Uchma, Eskikurgan, Kyzylkishlak, Safarata, Sarymsak. Въпреки че между пътя и планинските равнините на сайтовете на степни е около три до четири километра, на билото на планината Nuratau тук вече се появи в целия си блясък. В горната част на цялата гама - Mount Hayatbashi (Haotboshi), височината на 2169 m над морското равнище Изглежда, че е най-ниските планини. но като се започне от равнинната част, те веднага се издигне, и ясно се открояват на фона на степ пейзаж. Nuratau хребет в тази част, тъй като е лишен от по-ниско ниво на на планини. т.е. низина - "adyrs". Липса на adyrs - подвижен предпланини, по мое мнение, една от най-отличителните черти на тези планини. Въпреки, че тези малки хълмове могат да бъдат видени от дясната страна на пътя, разделяща предпланински степ от Aydarkul езеро.

Къща в село Хаят

По-късно следобед, изключване на главния път на малък път, ние трябва да карам до qishlaq Хаят. Това планинско село се намира в близост до границите на резерват минния и гайките на Nurata. Вече се вижда отдалеч беше чисто нов корпус колеж. През последните години, в отдалечени села и градове има училища в цялата страна. По-близо до планини асфалтов път, приключила и влязохме в село Хаят на почвата и скалист път. Първото нещо, което ми хвана окото - това е оригинална каменна архитектура. Много и много тук е направено с помощта на камък - къщи, огради, пътища ... В края на деня, обикновено е по улиците на селата има леко възстановяване, както и всички идват пътя ни спря и отвори устата си (буквално) наблюдаваше нашата кола , На малки вратички момчета спряха да играят футбол и се загледа в преминаващите коли. Стана ясно, че гостите тук са рядкост. Ние постепенно се премества в Hayatsaya дефиле. Stone път е тесен, а понякога и с остри завои малко спиращи дъха. След това можете да се обърнеш, освен ако някой не са шофирали в двора. Но скоро се приближили до целта преди къщата за гости, където се бяхме срещнали гостоприемен домакин.

В края на краищата, необходими формалности и багаж единица, ние се подготвяхме за вечеря. Собственикът на къщата - Pardaboy Musayev - старши инспектор на резервата Nurata. На мястото, където къщата му се намира в непосредствена близост до малък поток, преминаващ надолу от скалистите райони на левия бряг на билото. Малко разстояние от къщата е волиера, който съдържа няколко лица Severtsova овце (Аргали планина). които се опитват да се размножават в изкуствени условия. В резервата Nurata. Разбира се, също така представи овена Severtsova. В голяма просторна стая на къщата, където живеехме, стените висяха снимки на служители в целия резерв, учени, рейнджърите. Сред тях е и бащата Pardaboya, който даде много години на работа в резервата. И както винаги - типичната ситуация на източната къщата: дневна стената, телевизор (сателитна чиния в двора!), Kurpachi (одеала и дюшеци), гардероб в коридора. Е, в женското (в момента) помещение за удобство има и две легла. Вечеря се протегна за дълго време, а в последната си част Pardaboy ни даде да се провери книгата за гости, в които ние открихме много интересни и се възхищавах на записи, оставени от чуждестранните гости на къщата.

Жител на Ukhum на селото

Рано на другата сутрин отидохме на обиколка в посока на село Ukhum. с цел да се вгледате в себе си и петроглифи Uhumsaya селото. Асистенти ни даваха по един кон и магаре, а по-късно, в Ukhum. Той се присъедини към нас и местен екскурзовод - един млад човек не плах. Но първо, леко покачване на десния бряг на седлото на билото, която разделя горната част на селата и Ukhum Хаят. преодоляхме с Pardaboem Musayev. От прохода ви може лесно да се види по-горните части на тези села, които имат специален камък култура в основата си. Заобикаляйки село Ukhum горния път, ние постепенно се спусна по главния път по протежение на Uhumsaya. Този път има своя особеност: веднъж, в древни времена, предците на сегашните жители на планините Nurata създадени по този начин от материала на една ръка разстояние - с плосък камък (шистов), срещащи се навсякъде тук. Този път вероятно няма да намали чрез по планинския склон, и отиваш, и изравнени като мозайка, постепенно "тухла по тухла" на този плосък камък. Тези пътища и пътеки изцяло нарязват планинските склонове. особено в близост до населени места. Използва се за укрепване на засаждане черница и други дървета. А най-долния етаж на пътя, плътно прилепнали към дъното на реката, и едновременно с това служи за мантинели и къщи ogorodik разпределени на голямо разстояние по Uhumsaya. За допълнителна защита срещу злоупотреба с едър рогат добитък в местната пътна ръба хоризонтално поставена сухи клони. Плосък шисти тук е основният градивен материал - поглед в една от хижи на овчарите, аз открих, че дори едно легло там е направена от този естествен материал. Най-вероятно в старите дни хората се заселили тук, защото от няколко фактора - наличието на вода, богата флора и фауна, както и ... всички едно и също физическо строителен материал - с плосък камък.

Почти всички по пътя, по пътя към скалните рисунки. на скалите има различни надписи, то е най-вече имена и дати (най-вероятно датата на посещение в тези места), местните жители и поклонници, написани на кирилица на. Въпреки, че на едно място, и открих арабски надпис. многото места считат за свещени, особено защото скоро видяхме самия храм - храма на светеца "Bobo Eshon". Беше малка оградена площ ниска каменна стена, плоски срещу леглото на ВОИ. Вътре е малък ziyarathona (отворено място за поклонение), внимателно издигнат камък. Светостта на тези места се допълват петроглифи. на които сме непрекъснато се приближава. Друга особеност ми хареса - практическата липса на отломки в планината (пластмасови бутилки, торбички, хартия и т.н.). И това е разбираемо - не често посещават тук, туристите, а всъщност и светостта на земята се нуждае от специално отношение към него от страна на местното население.

Приблизително един час и половина път, като се започне от село Хаят. стигнахме до малка лява банка притоци Uhumsaya. където на малък скалист възвишение сред скалите с базалт повърхност е превзет снимка на древните ловци и първите художници. На камъка, с площ от не повече от един квадратен метър, издълбани скални - ловна сцена на овце Severtsev. На тях са изобразени Аргали. куче (?) и човека. И можете да видите как един мъж вълни ръцете му, и кучето гони стадо овце. има и други скални в тези квартали. но този път имаме не ги намериха. Като цяло в планините Nuratau и Актау е т.нар Sarmyshskie скалните рисунки - най-големият и най-добре познат клъстера на скалните рисунки. но това е далеч от тези места. На северните склонове на рида Nurata има голяма концентрация на скалните рисунки в околностите на селото Sentyab.

По пътя обратно, очарован от фотографиране, аз съм зад основната група - добре, че се бяхме разбрали да се срещнат най-рано Hayate. Очарован, предимно от камък и глина къщи, аз съм на път, не пропускайте една единствена естетичен вид на очите на градските жители на селските райони - къщи, зеленчукови градини, хора и техния начин на живот. По пътя срещнах местните жители ходене през нощта в планината с магаре и една крава. И много вече са работили в своята област в близост до коритото на реката. И дори най-малките деца са изпратени някъде езда на две магарета. Животът постепенно се събуди, не само заради височината на време сутрин, но и заради топлите пролетни дни, срещащи се в Nuratau планините. Очаквайте по-близо до qishlaq Ukhum. Реших да преминете през улиците, или по-скоро по улиците на горната част.

Обикновено в такива села най-новите си къщи и улици изглеждат най-приблизителни до древните видове. Това стил на строителство на такива къщи, и достигна нашето време. Възрастните хора не съм виждал, обаче, тъй като възрастните хора. Но всички останали: деца, жени, момчета и момичета - на всички, които ме видя, започват да гледат на мен като на лице, което действа на сцената. Изведнъж усетих никакъв наблюдател на този живот, и наблюдава. И с всичко това, аз трябваше да работи - да направят снимки. Аз трябва да кажа, че хората около мен наистина ми помогнаха в това, и въпреки че много от тях са просто свързани, макар и няколко снимки, аз бях в състояние да улови реалния живот, живот, който обикновено се случва. Деца играят футбол и следващото бягане и забавляващи се с друг много малки кози. Момчето малко по-старата мина с пълни кофи за вода. Две кучета от порода Централна Азия Shepherd тичаха към мен, ме shooing силен лай, но знаейки, техните навици, аз ги успокои. Малко по-нататък, младите хора са ангажирани в изграждането на каменна ограда. Питам тяхно разрешение, аз отидох на тяхна територия, и след разклащане ръце и любов, заедно те започнаха да позират за мен. И тогава аз ги помолих да покаже как те правят полагане на камъните, с помощта на разтвор на глина.

Жителите на горната Ukhum

Това е моята разходка из qishlaq Ukhum беше най-неочакваното и ползотворно за цялата сутрин. И въпреки че е ясно, че красотата на природата, красотата на планините има своя собствена специална ненадминат блясък, но все пак оригинален и прост човешки живот по това време ми отне изцяло. И изкачване към прохода разделяне на селата и Ukhum Хаят. Бях много доволен да съм виждал по-рядка и уникална култура.

мотоциклетист
Приказки Ukhum
фермер Ukhum
Пътят между черница
Стълбите за покрива на къщата
Начало село Ukhum
Хаят - Ukhum - околосветско Nurata планина 26-28 март 2010
Жена, деца, куче, къща и тандур
Държава футбол
Докато мъжете по време на работа