Peak Garmo, 6595 метър

"Е, как мога да ви кажа, че тази планина,
планина - небето е покрито с камъни и сняг,
и в небето, студ не е на земята, а не на Земята топлина,
и въздухът е така, че където и да е, но небето не е било. "
Yu Vizbor.

В туризма логично траверс да свържете различни долини, както и на всички мои подобни действия са ориентирани именно върху този пасаж.

И тук ние сме в k.Poy Мазар, се събраха в началото. Тя започва на първия етап от маршрута - етап на аклиматизация. Как да стигнем до са се разпространили - отчасти на себе си, отчасти с хеликоптер. Първият пропуск - обикновен пас Пулково-1. Въвлечени в Памир, отидете бавно и само на третия ден трансбордирам Glacier Vanj-подарък. Следваща - преминаването на подаване Молдаванка - сняг и лед 2б. И на ледник Shokalski стигаме до първия ни нов маршрут - преминават с ледник Shokalski Glacier комсомолец.

Интересен комплекс Pass, чист сняг и лед, но въпреки това 3B. Минете в продължение на три дни, а в четвъртия ние zabroske Glacier RGS - първата почивка и подготовка за траверса. Тук се оказа, че една кутия от този отлетя за получаване на Москвина поляна. Извинете.

Идеята на траверса - ходи по този начин преминават Darvazsky хоризонти. Това седло е ледник на стената на RGS Darvoz, и това е единствената свързваща ледници РГО и Вавилов. Нейните няколко пъти повдигнати различни туристически групи от различни градове - и се обърна назад. Минете дори спусъка за Darvaz стена - събитие, извън разумния риск. Нашата задача - да отиде над върха, това е да се измине н Garmo Криленко мине-Bleschunov, свързвайки по този начин само на три долини -. RGS ледници, Вавилов и Bivachny.

Основната пречка по пътя към прохода Darvazsky хоризонти са Darvoz icefalls слиза от височина от около 5800-3800 в три стъпки. Те могат да се разглеждат като самостоятелна пречка, минавайки icefalls определя сложността на всички проходи, че възел - Мираж Darvazsky, Shokalski - като 3B. Най-прости за преминаване на горната, третия етап - то управлява чрез цирка премине Мираж на наклона на сняг. Най-трудното - втората. Възможно е да се получи по склоновете н Garmo -. Не е много лесно и твърде опасно, или преминават през Кумбу. Първата стъпка за по-лесно преминаване на нея еднозначно - в долината близо до десния борд. условия на лед, а оттам и сложността варира от сезон на сезон.

Преминаването на всяко Кумбу почти винаги - първото изкачване, тъй като ясно терен не е тук, както и предишните описания могат да съдържат само общи насоки за ориентиране и посоката на движение. Ние повтори версията премина от екипа от Одеса през 1988 г., с преминаването на втория етап на tsenr.

След като прекара нощта в първия етап въвлечени в Кумбу.

Peak Garmo, 6595 метър

Ледникът е почти отворена, но невъобразим без покритие прави контакт. Много скоро тя започва преминаване през миди на леда, през пукнатини и тесни мостове и други изкушения на Кумбу. На един от най-Grebeshkov Антон лети надолу. Гат. Без последствия. Пътят през първия етап на около шест часа. След обяд на скалист островче доста бързо, за да няма големи междинен плато в предната част на втория етап. Отиди на втория етап е твърде късно, оглежда в смисъл на сигурност и да стана. Лавини и скални срутвания, съдейки по следите тук не достигат.

Пукнатините са огромни, на 40 метра или повече, както и такива, тук един вид мост - под формата на спечени Seracs. На някои места, да се измъкнем от тези неуспехи, ние използваме парапета. В един момент, ние имаме обяд и отиде по-далеч. Най-накрая се приближаваме по-близо до лявата страна на гигантска пропаст, през която Odesity през 1988 г. направи кръстовището. Той очевидно става по-дълбоко и по-широко, с преход спускане е практически невъзможно. Широчина - 40-60 метра, дъното не се вижда. Оставянето заедно фрактура на дясната страна, някъде по средата е подходяща за всички преход по този начин управлението на спечени Seracs. Рапел 20 метра, както и този вид мост с псевдо-застраховка (за цял куп е огромен мост) отидете на iskos на отсрещния бряг на пукнатината. Мала petlyaniya - и ние сме на плато ледник вече е затворен. Отиди на цирка премине Mirage. Още вечерта, сложи лагера.

На планиране. Като цяло, ние планира да измине 6 дни - три дни преди хоризонти джъмпери Darvazsky, три дни директно на траверс p.Garmo. На лед падания ни липсваше. Но от траверса.

Ден трети. Минаваме третата стъпка на Кумбу и буквално полудяват на платото до моста при страничен стимул, водещ до цирк Darvoz перспективите за. Heat. Усещането за слънчеви лещи, няма вятър, приютите - не. До вечерта изкачвания. В линията на погледа и в непосредствена близост - нашият седлото. Ние събрахме бивака. Утре сутрин - началото на траверс. Започвам вечеря готвене. Трябва да се каже, че през последните години ние отидохме от керосин печки <Огонек>. Докато в Тян Шан с траверса н Z. палатката те почти отказа да работи. - В Primus не могат да понасят студа, в съчетание с височината. И ние се върна на Garmo <Шмелям>. Може би съм загубила връзка с много да се работи с тях. В резултат на това той се източват, и в един момент Primus пламна. Подготвили сме във вестибюла, но за щастие никой не е бил опожарен. Той изгаря само етаж вестибюл. И ние сме оставени без вечеря, така че как да се готви на пълна автоклав вече не на едно Primus сили беше. Между другото, аз поправя Primus, а той работи успешно до края на маршрута.

Четвърти ден. Тръгваме призори. Студената просто ужасно, пътува без почивка. Мач за бергшрунда proveshivajut започне парапет на седлото - тук буквално 1-2 въжета. И ние ида надясно по билото. Тук започва Първата изненада. Под краката вместо сняг - изключително трудно, почти скитащи лед. Стръмността около двадесет градуса, но не и котки се отглеждат, изпод краката привързваш linzochki лед, както и пълна смисъл <коровы на льду>. Ние започваме да се мотае парапет на мястото, където се изчислява така, почти на бегом. От всички наши лед винтове (25) в леда повече или по-малко от пет обрати. Стръмността постепенно се увеличава до 35-40 градуса. Всички същия леда. Low Temp. На около четири или пет отидете на характеристика стражаря <Палец>. Ясно е, че докато се стъмни, за да отида в много плитка част от билото нямаше време. Докато обработват въже, за да се заобиколят полицая започне да се режат на ледената повърхност. Три часа по-късно сведени до четири, може би половин кубически метър, което прави един вид поле, където и се заселва полулегнал, половината заседание. Палатката са обхванати от по-горе. През нощта, накланяне на ръба на покрива, беше възможно да се наблюдава звездите и метеорити. Красиво.

Пети ден. До отново. Студената, слънчево. Ръст някъде в 6200-6300. До обяд, ние ще оставим в уютна корито под билото. По-нататъшната работа с tropezhkoy чрез стрехи, по-удобно място, където да се види, да решим да прекарат нощта тук. Напразно, разбира се. Но авансът не простря:

Шести ден. Утрото ни посреща с мъгла и обилен снеговалеж. Времето е ясно да се влошава. седнал:

На седмия ден. Ситуацията не се променя. Само по-лошо:

Ден осми. Да се ​​мисли, че нещо не е наред, циклон, който не е Памир. Ние трябва да спаси продукти, които вече почти няма. Вятър, но на сутринта повече или по-малко ясно. Ние си тръгне. Минаваме няколко жандармеристи и капаци райони с големи корнизи.

На горния етаж замръзва Лешек. Той е в жилетката му, но вече не е лесно. В резултат на това - хипотермия. Лагерът е настроен почти на тъмно, на улицата отново се извежда. Ние затопля LESCO. Ръст някъде в 6500-6550. Konchno, аз се страхувах от него загуба. Очевидно е, че страхът ми също му помогна, макар че той е напълно възстановен само в долната част. Тук Лешек извади от раницата тайна стратегически резерв - малка глава и малко сирене колбаси. Вероятно си струва да се простират, аз казах слабо, може би, за празника още е рано, но сили да се съпротивлява, никой не е бил, и, разбира се, всички ние яде. Нашата основна храна - е супа или компот на остатъци от зърнени култури и сушени плодове. И чай. За сметка на захар не мога да си спомня, може би една или две парчета, които имахме.

Единадесети ден. Можете да се придържаме глава от вестибюла. Освен това все още не може да види нищо. Дори и в метрото. Снежна буря. Седим. Може би ние се хранят с енергията на пространството - все пак близо до небето;

На дванадесетия ден. Слънцето, видимостта на милион до милиона, Памир пред нас. Е, нашата планина. Преди да си много близо - снежен хребет. Отивате, започваме месене на чист сняг. Скоростта на фона на общото изтощение не konchno страхотно. Независимо от това, ние имаме. Променете бележка на обиколката. Той остава около два километра по височината и ние сме в равнините.

Започваме по сняг скалист рид. На скалата сметища висят рапел. За да мрака на третия въжето Антон взе един камък. По това време аз изпратих един куп Дима Lesha търсите място, където да се лагер, а ние сме с Наташа Антон чакаше в края на парапета. Бях на път да се покачва, когато той слезе. 10 минути той лежеше в безсъзнание: две половини на каската виси на раменете му. Ударът се плъзгаше, основният хит ключицата, която, както се оказа, вече е в Москва, е бил счупен. Главата му беше покрита с кръв, капачката може да се провира. Вече почти тъмно, че трябва да отидем. Въже село, няма време да се занимава. Отсека краищата на която организира куп. Наташа отпред, зад него, Антон, имам ги за хеджиране. Котки имам в този момент е много условно. Вероятно не хванат опитни (отидохме в Ленинград платформи), предни зъби, те винаги са се развили. Аз ги изправи периодично, някои от тях вече се откъсва. В тези котки на леда аз sorokagradusnuyu им хеджиране. Хайде три стъпки с шило за лед. Аз от време на време да се измъкне и прорез. Това е тъмно, и моите момчета не ме виждат - и това е добре, защото най-много се нуждаят от увереност. Когато има доверие - никога да те взема.

В тъмното, виковете, да излязат на палатката. Не сили дори да се съблече. Развързва обувките си и да отбележи в спалния чувал. Силен вятър и така същия студ. Не си спомням, пихме чай, или не. Антон лечение на раната. Ние все още сме живи.

Ден тринадесет. Тази нощ, ние заедно измръзване. Вероятно всичко това се е случило - и студ, и умора, и изтощение. Краката болят малко, но след много бързо схванали студа, болката преминава. Ние виси на въжето на твърдия леда. На всеки един от дяловете на лед пръчици опънат въже 15 метра, напускащи обратно в лед. От никъде за никъде. Сюрреализъм. Получаваме надолу върху леко наклонен билото. Вече значително по-ниска от 6000, ние сме някъде на нивото на прохода Криленко-Bleschunov, към който на няколко километра по билото. Преди да достигне до прохода, разположен лагер. Това е вечер. Дима отива до 3 м от лагера и да изчезне - изпадна в randkluft. Благодаря на Бога, а не дълбоко. Разбрах. Условно риболов свърши, ние спим. Крака, разбира се, топло, нарани.

На четиринадесетия ден. Условно мечта завършва в ранните сутрешни часове, обичайно закуска, такси, краката редовно замръзват и престават да бъдат зле - можете да отидете. Тръгваме много скоро стигна до лесно спускане до ледника Bivachny. Сега надолу. Сняг лед наклон, и след това затворен ледник. Скоро изходната страна на лед камера в основната си тяло. Тя е топло и всички нас зле. В един момент, ние имаме обяд. Razzuvatsya и погледнете в резултат един nehochet. Отиди до вечер. Времето обещава да бъде добър, така че не се постави шатрата. Има достатъчно ниска (около 4500), и относително топъл.

От петнадесетия ден. Задачата - да се достигне ездачите на изчистването на Ленинград. Скоростта е много условно, но преди топлината, която имаме в поляната. Струва си да се лагер Ervanda Ilinskogo - заплаща казахски SKA. Бяхме топло посрещнати, хранени. Саша Борисов, лекар, ангажирани в нашето лечение. Почивайки, чат за всичко. Хората тук са прекрасни.

Отидох на прашен лагер за получаване на. Пилотите объркани и изоставени ни барел на противоположната страна на ледника. Местна добитък нещо podela, но основната непокътнати. Особено, защото ние не се нуждаем от много - Traverse н комунизма изчезва ..

Отново сме тук. Тази планина, тя е на всички нас е малко променен. Garm: Малко вероятно е, че някой от нас няма да забравя този траверс, макар и не забравяйте, най-вероятно, ще бъде различно. Бихме могли да загубят LESCO Maslennikov. Ние почти загуби Антон Chkhetiani. Хит рок леко встрани - и каска не би помогнал. Бихме могли да си остане там, всички заедно. Според моята оценка, ние <не хватило> два дни. Ilyinsky каза, че повече може би е прав. Ситуацията в планината, всеки би принудени да се мисли за възможните резултати. Но най-важното - не се отказвайте, и да се откаже, ние нямаше да. Ние живеехме в планината, тъй като те могат. Всеки има оставени парче или парче на самия живот. Аз съм толкова сигурен. Garmo след като получих първата си сива коса, най-вероятно в паметта. Понякога си мисля, че имаше много късмет в това, че ние отидохме от там. Продукти, които не са - но това е горещ чай - всеки ден. И това щеше да е храна - може да бъде достатъчно гориво, а това щеше да е, както се казва, пълно покритие.

Garmo - не най-трудната планина в живота ми. Преди много пътува, още по-желателно. Но това беше най-трудно да се Garmo. В края на краищата, ние прекара над 6000м същество кавказки екскурзия етаж.

Имаше пет - Алекс Maslennikov, Дима Оказва Антон Chhetiani, Наташа и аз Budy.

Отнесени от: Пейте с-Мазар - р .. Daraipoymazar - платно. Pulkovskij-1 (1В) - транс. Молдовски (2В) - транс. Shokalski Y. (3B, P / N) - лед. RGS - Darvoz icefalls + на. Darvazsky р + хоризонт. Garmo + на. Криленко-Bleschunov (3B *, 5В на Алпи или 3B 3B + *, 6595.) - лед. Bivachny - лед. Mabuza - платно. Kashal-Ayak (2А) - лед. RGS - да Poi-Мазар ..