Lappeenranta и Иматра

1. Оставихме в петък от 10:30 часа. Повече от час продължи от град задръствания. Ние трябваше да напусне в 08 часа.
  • Първата щепсела формира на руската граница - червена боровинка. Кандидат за повече от един час, преди да влезе в граничната зона. Причината, най-вероятно, в грешното време на излитане на Питър. Освен това опитът показва, че през почивните дни на границата също отнема най-малко 2 часа, колко по-рано не отиде. По-добре е да се вземат отпуск за деня и си отиват през делничните дни, отколкото да развали настроението в много часове стои. Между другото, първият ПРИКЛЮЧЕНИЕ все още там, на границата. Пътят пред червена боровинка се различава невероятно кривина, и в предната част на границата е по-стръмно спускане (като voditsya български с прилична дебелина лед). Lord туристи! Не презирай на ограничение на скоростта знаци! Веднага след спускането започва опашка автомобили са на опашката за преминаване на границата. Ние ottormozilis с голяма трудност. Ehavshaya задния вагон нямаше време. Резултатът - забави в канавката. Не е имало жертви, но впечатлението е достатъчно. Преминаващи автомобили с деца никога опашка виждал. Изглежда, че тази услуга се предлага само в Torfyanovka. Моля, имайте предвид, че опашките на границата трябва да бъдат две: за камиони и автомобили са.
  • На входа на контролно-пропускателния пункт на финландската бяха дори по-дълго! Може би просто имам късмет. Очевидно по времето на забавяне трябва да се планира. Светофарите на входа затворени пред нас и се оказа, че, когато се запали, ние бяхме първата кола се заби в един празен гранична зона. Отидохме на вече предадена на схемата за руската граница: по протежение на къщата до вратата. Минахме на къща, без да виждат знака "Митници" и бариерата не е всичко. Невярно вече чувствам нищо, но така че никой не попита паспорт. Поколеба ... погледнах назад. От щанда, със скоростта на един войник, седмица преди екипажа, граничната охрана дойде и направи няколко колебливи стъпки в нашата посока. "Мисля, че той ни гони" - ние решихме, че и започна бавно да се вземе обратно. Очаквайте в около пет минути с най-много финландски момчета, ние осъзнахме, че тя все още е само началото. С открито лице, той ни покани да мине през паспортен контрол.
  • След като през паспортен контрол, моля, имайте предвид, че на водача и всички пътници, показват паспорт в един прозорец. Почти всички попитам къде ядете. Трябва да сте готови да отговорите един без колебание - два града. На изхода ни чака все едно горещо финландски човек със сериозно изражение. Още първият му въпрос ни доведоха до пълен ступор. "Защо ядем?" - попита той строго. "В музея" - той отговори напълно объркано съпруг. "В музея. "- каза гореща финландски човек. Такъв човек, дори да има българина никога не е виждал. Очевидно, така че на този интерфейс е все още никой не отговори. "Само саботьори" - смятат, че горещо финландски човек и се изпращат на автомобила за проверка. Заведоха ни в отделни стаи, лишен (не наистина, разбира се), избута ръцете му - краката и търсене. Колата отмени всички, повтарям всички неща, включително и моите тампони, медицината и др. Г. Премахване седалки кола obstukivali броня, изследва дъното. Можете ли да си представите колко време е отнело преминаването на финландската граница, която, както ни бе обещано приятел, се преминава на 5 минути. При попадане на последно място, на територията на Финландия, въздъхнах с облекчение, мислите: "Слава Богу, съпругът ми каза, че ски е дошъл да се вози, и че те имат един час каране на ски търсим в колата!".
  • Мегафон веднага припадна. Като се има предвид, че ние се премества в Финландия в 17.45 (след напускане в 10.30), за да бъде един ден връзка със семейството, че е хубаво.
  • Нашето пътуване бяхме планирали, така че да прекарат първата нощ в Lappeenranta и Иматра секунда. Хотели струва една и съща (60evro), но е по-модерни в Lappeenranta. Хотел Lappeenranta - Cumulus е удобно разположен в сърцето на търговския район. Наречете го центъра на града не смеят, защото целият град вече е квартал на Санкт Петербург Московский. Основното предимство на басейна на хотела Мисля, че вечерта. Все още е необходимо да се изясни, че паркинга и входа на хотела от различни ъгли. Останахме в седем часа вечерта. В магазините (или по-скоро, единственото HM, който е работил до 19.00 в петък), само час ляво. И само благодарение на факта, че докато има преди час.
  • За нас Искам да добавя. По принцип, този комплекс е достатъчно за пазаруване. Имате ли възможност да предупреди срещу известно объркване с отстъпка етикетите с цените. Моля, имайте предвид, че в някои малки магазини цени купон които вече са показани етикета с цената. Обикновено тези магазини е написана ALE, и в която новата цена Маркерът е стара цена. В големи комплекси обикновено е в етикета с цената на старите цени и отстъпки, написани над гредата - закачалка. намаления потвърждение - големите червени етикети с допълнителни отстъпки фигура. Ако носите размер не повече от 46 и не по-висок от 170 cm, аз съветвам да се обърне внимание на закачалката с 50% отстъпка в детския отдел! Най-добра сделка правя там. Купуването на нещата в отдела на една и съща фирма, чукам всички заедно на изхода, т.е.. Да. Вземи 10% от разходите под формата на данък БЕЗПЛАТНО само за закупуването на 40 евро. Можете да се премине от един етаж на друг в един бутик с избрани неща, или да отложат нещо на ръка, за да не се плъзнете по етажите. Ако си купите нещо, те излизат на отдела, а след това реши да си купи нещо друго, показват получаването от предходната покупката. Ако общата сума ще бъде 40 евро и по-горе, ще ви издаде освободени от данъци. Не презирай ударил проверка сума и да попитам отново, макар и донякъде под съмнение. Един път открих грешка (опитайте пълния размер на разходите, вместо отстъпката), парите бяха върнати без никакви проблеми. Когато се направи от освободени от данъци за кредитни карти, бъдете сигурни, за да видите какво паспортните данни са пробити от проверката (ако това е направено автоматично). След като почука на името на някой друг. Мисля, освободени от данъци, ние ще имаме по такава проверка не би получил. Пазаруване часа в 90% от случаите не е възможно да се знае на вратата. Тя просто не пиша. Почти всички магазини в центъра на уикенда работи за 15.00, някои до 16.00. В неделя не работят. Така че, когато пътувате през уикенда, по магазините и няма да може да разчита. Единствената му утеха - тя е на входа на Евромаркет Lappienrantu която работи в делнични дни от 7.00 до 21.00, събота и неделя до 18.00 или 19.00. И все пак има SitiMarket, но не сме го намерили още. grfik Има харесва. В тези магазини има всичко малко. Такива като нашите емисии. Всъщност, животът във Финландия започва и свършва по-рано, отколкото при нас. Така намерите магазини, отворени още в 9.00 не е трудно.
  • Друг нюанс, които срещнахме при заминаване от Финландия: необлагаем точка на доставка на червена боровинка работи само до 22.00 часа. Мислехме, че е нон-стоп. След opazdali само на няколко минути :( Има само това: на финландската граница, паспорт naprtiv konrolya, има прозорец "Custom" Ще трябва да покажете ДАНЪЦИ разписка паспорт БЕЗПЛАТНО, за да сложи печата след това можете да получите пари за вестниците за 3 .. -x месеца.
  • Сега вече мога да обясня защо мисля, че една вечер в басейна на хотела голямо предимство. Работете до 19.00 пазаруване и да бие за 30 минути, всички в квартала, отидохме в сауната, който е отворен до 21.00. Единственото жалко е, че мъжките и женски сауни има индивидуални, за да се срещне с мъжа си може да бъде само в басейна. Направете предварително условие сигнал. Кой е първият освободен в басейна, всичко може да се вика. Съпругът ми е толкова бухнали и изсумтя с удоволствие, че Винаги съм знаел кога да отида плуване. Басейн със сигурност е малък, особено не овърклок, но за опита достатъчно. С една дума, едно приятно допълнение към значителните разходи на хотела.
  • Закуската е скромна, но ако внимателно да отхвърля всички маси и вземете всички салфетките, можете да ядете. Както горещи - бъркани яйца, наденица, кюфтета. Житни с мляко, плодова салата с кисело мляко, кафе машина. Раболепен не. Така че, ако желаете, че е възможно да се осигури ежедневна закуска под формата на една ябълка или банан.
  • Не ви съветвам да резервирате стая за пушачи, дори и да са свикнали да пуши в стаята. Мъсти миризма на тютюн е в куп в Lappeenranta и Иматра Vuoksenhove. По-добре да се вземе за непушачи и пушенето през прозореца.
  • Пътищата са тесни във Финландия, но по пътя почти не хлъзгави. В града на същото усещане, че карат ски. Сега разбирам защо влизането във Финландия през зимата е позволено само при зимни гуми. градски пътища не са поръсени всички! Не само хлъзгав, хлъзгави и страшно! Карайте бавно и всичко е много, по някаква причина, не мине намеса в дясно и в ляво. Като цяло, страната Suomi-различно от нашите гладки и идеално прави пътища, както за пешеходци и за шофьорите. Улици и се удари в бордюра девствена белота. Не каша под краката. Снежни четки, без мръсотия не се поръсени. Ето това е истинска зимна приказка!
  • И какви са пътищата на велосипед! Не искам да - и да отидете. Финландци с удоволствие и дори през зимата. Пистите са разположени успоредно с пистата, разделени зелени площи и засягат гладкост и uhozhennostju през зимата. Камшик себе си в безопасност и да се полюбувате на природата.
  • На втория ден отидохме в Иматра. Това не е град, а площта, тъй като ние имаме Zelenogorsk със своята крайбрежна зона или Юрмала в балтийските държави. Страхотен река красота Vuoksi, заедно този малък къщи, вили, хотели. Самият център е една улица. Миналата година построен търговски център - близнак Lappeenranta, може би малко по-малко. В неделя в 11 часа в центъра на това е да се направи нищо! То не е работа, никакви кафенета, не магазин. Останахме в хотела Vuoksenhovi. Също така се ангажира стая в Санкт Петербург в ШегтесНиз. В този хотел не сме забравили и да попита какво би струвало, ако закупени директно от тях във Финландия. Те казаха - 90 евро. За това има толкова много да плати, аз не разбирам. Хотелът е извадка от Българската социалистическа. А сауна с басейн е отворен от 8 до 10 ч. Ние, разбира се, само да мечтаят, но никога не стана. Фед не е лошо. Може би единственото предимство - големи тераси с достъп до терасата и на приземния етаж точно на улицата. Вероятно, това е много впечатляващо през лятото при хубаво време. Главната особеност - липсата на местоположението на хотела - разстоянието й от град "център" на. Ако искате да вечеряте вечерта, тогава ще трябва да отида някъде с кола. Хотелът може да се купи само алкохол. Фото доклад Vuoksenhovi хотел в "Хотели" >>
  • Вероятно вече ми хвана окото, че моята история не е дума за музеите и театрите във Финландия. Това не е така, защото ние не се интересуваме, а защото те просто не са (имам предвид Lappeenranta и Иматра)! Очевидно е, че той е свързан с легендарния финландски темперамента. Представете си неделя сутрин, и нито един финал на улицата! Просто, градът нула. Кой се нуждае от театри там, дори ако те не излизат навън без да е необходимо. Разбира се, че преувеличавам малко. Тези думи не се отнасят за Хелзинки, например, но там не са много атракции.