Форум за комуникация между родители, деца с увреждания

Стереотипите и стереотипно поведение

Стереотипите и стереотипно поведение.

Много деца с типичната форма на аутизъм, моторни стереотипи разработени през първата година от живота. Motor стереотип - това е повтарящ движение на една или повече части на тялото. Той може да изглежда като тик, а понякога и невъзможно да се разграничи от тиково дърво.

Tick ​​е (обикновено принудително) принуден, спастичен, обикновено ритмично свиване на мускулите или мускулни групи, които са само частично под волеви контрол.

Най-често срещаните стереотипи, които се случват в много малки деца с аутизъм - люлеещ се или въртящи се рамена, размахвайки ръце. Една от ръцете може да остане с разперени пръсти близо до лицето на детето, в предната част на едното око. Ръката може да се движи напред и назад, а децата могат да гледат през пръсти, сякаш тяхното внимание се насочва към светлината ефект.

Най-често срещаните варианти на моторни стереотипи, срещащи се в аутизъм, са както следва: vzmahivanie симетрични с две ръце или лактите като същевременно увеличава кошарата, леки удари с пръсти (едната или двете си ръце), люлеещ се тяло, като поклати глава и ръкопляскане или ротация на различни видове. Стереотипните негъвкави ( "замразяване") на цялото тяло или част от него и ходене високо на пръсти с ускорени темпове също са повтарящи се поведения при възбуждане или свръхстимулирано.

Някои стереотипни поведения се развият в самонаранявания повреди, причинени от удари в областта на лицето, очите, ръцете и хапане и т.н. Когато честото намалена чувствителност на болката при много хора с аутизъм в момента прилагане повреда става хронична.

Някои хора с аутизъм стереотипни движения се появяват през първите години от живота си, а други, като тип поведение се среща само от време на време, на възраст от 4 години. След това в рамките на 1-3 години, открит средна степен на тежестта на симптомите стереотипни поведение, поведение по-късно проява от този тип е намалял. Средната интензивност на стереотипно поведение (дърпа пръстите, леко потупване с ръце и пръсти), могат да останат, но те не могат да се наблюдават при хора с аутизъм, ако те са наясно, че такова поведение не е правилна.

Има и една група от хора с аутизъм, които не разполагат със срок от произнася двигател стереотипно поведение, но обикновено се среща много други видове стереотипна дейност. Хората с високо ниво на интелигентност могат да открият сложни моторни стереотипи, въпреки че те не са насочени.

Някои деца с аутизъм имат различни словесни стереотипи. Те могат да се повтаря многократно, някои звуци, думи или безкрайно стереотипни задам същия въпрос.

Много аутисти живеят, придържайки се към строгите правила и неизменни ритуали. Те са 10 пъти по-навътре и навън от банята, преди да влезе в него с оглед на обичайната процедура, или, например, в няколко пъти сутрин обикалят около него преди да се съгласи да се облече, да изисква от майката да се смесват малко количество масло в тиган всяка сутрин, преди да започване на обичайната зърнена закуска с мляко.

Те не може да бъде през нощта, за да отидете на спални легла на втория етаж, докато мама, татко и двама братя не стоят на прозореца на първия етаж хола, или трябва да се измъкне от къщата през прозорец, а не през входната врата.

След няколко години може да се появи стереотипни видове интереси, който се вижда най-ясно при синдрома на Аспергер, но се случва и в други разстройства от аутистичния спектър. Най-простият от тези интереси могат да бъдат намерени на събиране на неща, части от нещата (парчета пластмаса, гума, пръчки, мазна хартия, предмети, които могат да се обърнат и т.н.) или имена и прости факти, за да научат наизуст и съставяне на списъка. не се наблюдава По-сложните интереси на децата с аутизъм на 4-5 години.

Отделни зрителни и слухови характеристики на обекти са по един или друг начин да очарова децата с аутизъм. Нещата, които искрят или излъчват никакви звуци, които могат да бъдат предприети за едно дете или възрастен визуален или звуков стимулация. Например, с течение на времето маха от неръждаема стомана лъжица може да поддържа двигателя и визуална стимулация.

Re: Стереотипи и стереотипно поведение

"Осъзнавайки аутизъм." Екатерина Karvasarskaya.
Всичко от живота ни - е набор от стереотипи. Единствената разлика е, колко от тях и как те се използват конструктивно. За да знаете как да отговори на определен стереотип на дете, е необходимо да се разберат истинските причини за възникването му.

Дете с аутизъм, защото на изолацията им от реалността често е по-скоро лошо набор от умения, и това е една от причините, че много от тях са под формата на мании и стереотипи - те са елементарни заетостта. Те се запълни празнотата и скуката, която често присъстват в живота на дете с аутизъм. Друга причина за стереотипите - повишена тревожност, типично за дете с аутизъм. И в този случай мания служи като допълнителна защита и е показател за повишената тревожност или стрес във всеки един момент. Причината може да е всяка ситуация емоционално обиждаме пасажи на детето и да се определят някои отговори на тези стимули, които в бъдеще вече има рефлекс и не изпълнява конкретна функция. Е, друг вариант - е процес на учене на нова информация, която често се проявява под формата на стереотип. Дете се наслаждава си нови знания, разбиране, умения и, без да го знаят, то се превръща в мания.

Заслужава да се отбележи, че във всички случаи стереотипното поведение на детето в различна степен и по различни причини, "изключено" от заобикалящата ни действителност и не получава достатъчно информация за пълното развитие - е първият. И второ, стереотипно поведение - то винаги е индикатор за аларма и се опитва да се справи с него.

Тревожността може да бъде различна: като база, общо наводняване на детето ум, и обвързани с определена ситуация, действие.

Стереотипите могат да бъдат мотор - скокове, размахва ръце, пляскайки, ходене на пръсти и др.; реч - печати, монотонен тема на разговори, повторение на фрази, стихове, приказки, в някои случаи - за външно липса на обратна връзка се нуждае (външен вид - защото е необходим за обратна връзка, но за да се получи, че не е необходимо да се външно проявление на това е стереотип, и вътрешен причина за възникването му); поведенчески - някои консерватизъм (принуда, ритуали), което може да се прояви в храна, облекло, маршрути, игри, интересите, комуникацията и взаимодействието на детето с други хора като цяло и физически лица, по-специално, както и взаимодействието се проявява в храна, облекло, маршрути, игри, интереси на детето и т.н., и е специфично място и така нататък.

Има различни опции за отговор на стереотипа: разчупване на стереотипа разширение стереотип превключване стереотипа, че включването на стереотип, стереотипа адаптация опазване стереотип и т.н. Като цяло, всички методи са добри, но и да ги използват, което трябва да умело и да разберат, че само един модел на действие не гарантира. решение на проблема. Най-важните фактори в динамиката на климата, са на ясно разбиране на това, което правим и защо, вътрешен дух, самочувствие и сила на детето, търпение, гъвкавост и да се съсредоточат върху вътрешния каузата на стереотипа.

И не можеш да направиш нищо, въз основа на това расте, тя ще се разреши, трансформира, ще се превърне в нещо повече.

Re: Стереотипи и стереотипно поведение

Татяна 1 написал (а):


Light Виктор също се практикува и на кабинета трябва да има склад. И под пода има касичка на монети, така че вероятно ще tchsyachu точно napryatal

Монети нещо обикновено обича да натиснете надолу, пак ще звъни!
И през лятото всички ние да хвърлят камъни езера, разходки почти изцяло посветени на това, и аз също се страхува от това, което ние през зимата, тогава ние трябва да направим?

Е, като снегът падна толкова замразени езеро, хълмове, пълни, да карам сега с пързалки.

Re: Стереотипи и стереотипно поведение

Е, Паша вече не крие предмети и ги поставя rovnenko ryadochkom Даже ми днес да извадя батерията всички бинго карти, които имат zanachil зимата, защото това не е достатъчно, за да донесе на броя до стената. И играчка автомобили за почти един месец изгражда взаимно в един ред. Как да го оцени - регресия? Необходимо е да се справят с него?

Re: Стереотипи и стереотипно поведение

Е, Паша вече не крие предмети и ги поставя rovnenko ryadochkom Даже ми днес да извадя батерията всички бинго карти, които имат zanachil зимата, защото това не е достатъчно, за да донесе на броя до стената. И играчка автомобили за почти един месец изгражда взаимно в един ред. Как да го оцени - регресия? Необходимо е да се справят с него?


И не borotsya.Tipichnoe стереотипно поведение autista.Puskay "изгражда" .Ego uspokaivaet.Eto не е регресия, просто "излезе" друг auisticheskaya zamorochka.Vpolne безвреден, между другото.

Всички времена са: UTC + 03:00 [DST]