Уважаеми автомобилистите.

Много много противоречия възникват при извършване на маневра "разпространение" през релсите трамвайни извън кръстовището. Основната причина за спорове - проверка на трамвайни релси противоположна посока, за осъществяването на които се предвижда отговорност под формата на лишаване от право да управлява моторни превозни средства за период от 4 до 6 месеца.

В тази статия ще опишем, когато можете да направите обратен завой през трамвайни релси, но когато не можеш. Проверка на трамвайни релси противоположната посока, също не може да бъде изключена, макар че са пряко свързани с обръщането той не е.

За да започнете, нека се обърнем към Правилника за движение по пътищата и изберете елементите, които представляват интерес за нас относно обръщането и трамвайни линии извън кръстовището.

правила за движение по пътищата

8.5. Преди да се обърнат надясно, наляво или обратен завой, водачът трябва да вземе съответното предварително крайно положение на пътя, предназначена за движение в тази посока, освен когато се извърши завой на входа на кръстопътя, където организира кръгово движение.

Ако отляво трамваи, свързани посока, разположени на едно ниво с пътното платно, завийте наляво и завъртете тях трябва да се извърши, ако знаците 5.15.1 или 5.15.2 или маркировките, 1.18 не предписания ред на движение. В същото време не трябва да се създаде шум трамвай.

8.8. При завиване наляво или изключване на кръстовището шофьор непроходим превозно средство трябва да се дава път на насрещно движещите се превозни средства и посока на трамвай преминаване.

Ако завой е ширина кръстовище път е недостатъчна за маневрирането на лявата позиция, че е позволено да произвеждат от десния край на пътното платно (дясно рамо). Водачът трябва да отстъпи място на преминаване и насрещно движещите се превозни средства.

Още тук се вижда, че от своя страна през трамвайните линии е възможно.

За съжаление правилата за движение са написани така, че да не се осигурява от наличието на трамвайни линии в тях само в една посока. Това е голям недостатък, но в тази статия няма да го обсъдим.

8.11. Обратен завой е забранено:

• пешеходни пътеки;
  • в тунели;
  • на мостове, виадукти и под тях;
  • на железопътни прелези;
  • на места с видимост на пътя в най-малко една посока на по-малко от 100 m;
  • в зони за спиране на маршрутните автомобили.

9.2. На двупосочен пътища от четири или повече ленти за пътуване забранено да изпревари или избягване на алеята, предназначена за насрещното движение. На такива пътища оставени завои или завои могат да се извършват при връзките и други места, където това не е забранено от правилата, знаците и (или) на маркировката.

Обърнете внимание! Обратен завой може да се изпълнява навсякъде, където това не е забранено от правилата, знаците или маркировките, като например:

• права p.8.11 че сме посочените по-горе
  • Пътни знаци: 3.19. 4.1.1. 4.1.2. 4.1.4
  • Пътни знаци: 1.1, 1.2.1 и 1.3

Във всички останали случаи, възстановяването е позволено!

9.6. Допуска се движението на трамвайни линии, преминаващи посока наляво в едно и също ниво с пътното платно, когато всички платна са заети тази област, както и при преминаване, завиване наляво и се разпространява светлината на точка 8.5 от Правилника. В същото време не трябва да се създаде шум трамвай. Travel върху трамвайни релси противоположната посока е забранено. Ако преди трафик пресичане подписва 5.15.1 или 5.15.2, движението на маршрутите за трамвайни през кръстовището е забранено

Друго потвърждение, че обрат може да не е пресечната точка. Но, въпреки това, ще бъде обвинен в нарушение на този конкретен елемент на правилата за движение, за да се движи по трамвайни релси противоположната посока.

Сега можем да кажем със сигурност, че на свой ред чрез трамвайни релси е позволено. освен ако не е изрично забранено от правилата, знаците и маркировката.

"Насрещно" в началото

Нека отбележим още веднъж - в началото на "насрещното" не. Това е пълен обрат маневра промяна на движението на транспортните средства в обратната посока.

"Насрещно" може да бъде до завой или след, но не и по време на маневрата.

Сравнете например завой на регулиран пресичане, както и на кръстовището е. И в двата случая, излизане в насрещното трамвайни линии е забранено. Но защо в началото на кръстовището на въпроса не се поставя на водача? Отговор: "Защото те не са, и не може да бъде!", Както и в началото от кръстовището.

Обратният завой е позволен

Нека да видим как да се направи обратен завой през релсите трамвайни извън правилата за пресичане на трафика:

1. Дайте път на трамваи случайни
  2. Регулиране на преминаващите трамвайни линии.
  3. За да се даде път на всички идващи превозни средства, включително и трамваи.
  4. Направете обратен завой.

Обратен завой забранено

Неспазването на изискванията на ал. 8.5. SDA.

Ако отляво трамваи, свързани посока, разположени на едно ниво с пътното платно, завийте наляво и на свой ред трябва да се извършват с тях.

не е предвидено Отговорността за това нарушение. В Административнопроцесуалния кодекс на Република България е част от 1.1. Член 12.14

1.1. Неспазването на изискванията на Правилника за движение, с изключение на случаите, преди да се обърнат надясно, наляво или завой преди да се вземе съответното крайно положение на пътя, предназначена за движение в тази посока

Но в тази ситуация, клауза 8.5 на СДА трябва да напуснат пътното платно и извършване на маневрата с трамвайни линии. Според определението на "път" трамвайни релси пътното платно не са.

Поради това прилагането на този член в този случай е недопустимо.

В следната ситуация - обрат от контра релсата:

Възможно ли е да се направи обратен завой през трамвайните линии

Забележка, в тази ситуация, с изключение на завоя, има движението на трамваите обратна посока

Според p.9.6 SDA: "Влезте в трамвая проследява обратна посока е забранено."

По време на тази маневра отговорност по раздел 4 от член 12.15:

4. Проверете в нарушение на правилата за движение по лентата, предназначена за насрещното движение, или трамвайни линии обратна посока

Обратен завой чрез непрекъсната маркировка ред:

Възможно ли е да се направи обратен завой през трамвайните линии

Нарушаване на изискванията за маркировка:

Line 1.1, 1.2.1 и 1.3 Забранено е да се пресече.

отговорен за част 2 на член 12.16:

2. Включете ляв завой или в нарушение на предписаните пътни знаци и маркировки пътното платно

Разгледахме типичните прости опции включите трамваите. По принцип това, което се потвърждава в тази статия - превърнете през трамвайни релси е позволено. Изрична забрана върху тази маневра правилата за движение не доказват, освен това описва по какъв начин трябва да се изпълни.

Всички пътните нарушения не са пряко свързани с маневра "завой", и са свързани с провала на другите изисквания на параграфи.

Уважаеми до вас, без препятствия!