Испанският затворник (продължение) - мнения, пътуват 100 път

Лорет де Мар - Морски

Първата вечер отидохме до плажа. Красота! Аз, който е прекарал по-голямата част от лятото на детството ми в Черно море, Средиземно нещо смътно напомня ... макар че, разбира се, че е по-различно. Балсам за човешките рани от Балтийско: морето може zanyrnut почти от брега (в нашия собствен залив на Рига, трябва първо да се скитат около 5 минути в водата, а след това на същия брой пъти преди udaststya достигнат места, където вече е възможно да отплава без блъскат крайници на дъното). В първото си плуване бях поразен от прозрачността на водата: можете да видите стада от ветроходство риба, няколко пъти видях медузи, а веднъж дори някои по-големи морски създания. Някои трудно чичо хвърли в маска - Чудя се какво е видял? Въпреки това, чиста вода по крайбрежието не винаги се случва; така ясно, както първия ден, когато се, за съжаление, не виждам още ... Обикновено от сутрешните часове до 2 дни това е нищо, а след това да се мие плажни всички отпадъци, които се "чисти" туристи хвърлени в морето, в което се след това и се къпят.

Дори и впечатления? Вода ужасно солено! Първите няколко дни, ужилен устните и очите; Аз трябваше да тичам след всяко плуване под душа. Soul инсталиран на всеки 100 метра по протежение на плажа, много удобно! Единична песен всяко влизане и излизане от морето ... Прибоят е доста силна, така че се очаква вълна и идват и си отиват заедно с него, или морето със сигурност ще "падне" и, в допълнение към зловредни публични показвания на джапанки в прибоя, можете да се ебаваш пълен бански камъче ...

Пясък. След като е на 4-те морета, аз бях убеден, че той винаги е бил различен. Ние в Юрмала - IU-elenky като например грис, и светли, плътно прилепва към кожата - измийте трябва да бъде дълго и внимателно. На Адриатика - по-големи и по-груба, всички видове миди. На Черно - приблизително по същия начин, но с преобладаване на камък, много плажове се състоят изцяло от камъни, които стават много горещо на слънце и горят краката и че (малки плоски "палачинки"), така че е забавно да скочи във водата. камъчета в Коста Брава големи и кръгли - голямо търкане, просто не се използва, за да се включат в разходки в пясъка не е необходимо. Ние сме свикнали да дълги разходки покрай морето у дома, на сутринта след пристигането смело ходихме на плаж в посока на "Съпругите Fisherman» (Направете # 241; на Marinera), без да отчитат последиците - крака, така че "promassirovat", които подкрепят отидохме на тротоара. Стига толкова!

Испанският затворник (продължение) - мнения, пътуват 100 път

За съпругата на рибаря. Тази статуя е, изглежда, във всеки град по крайбрежието. Бронзовата жена в рокля, пляскаше на вятъра, на хълм / скала / скала (подчертан), и колегите в безгранична разстоянието, поставяйки ръка като козирка, челото. Тази леля - символ на любов и вярност - очаква рибар съпруг плуване. Много колоритен фигура! Нашата "Дона" застана на върха на хълм над морето, и ние отдаваме почит към нея, а след това отиде на разходка под палмите, които (за моя радост зловеща) в Лорет бяха много и много по-различна. Като цяло, флората на Каталония - Коста Брава и по-специално - е за възхищение, особено в такива, както ние (за сравнение: в Латвия има 38 вида дървета, докато в Испания, тяхната четири и половина хиляди!). Както се казва, да усетите разликата ...

Барселона - Антонио и Кристофър

В Барселона, ние отидохме в неделя, така че в допълнение към известния "недвижими имоти" на града, да се насладите повече и "подвижни" - пее фонтани, които пеят само в неделя следобед. Барселона е вдъхновила и вдъхновява мнозина и мнозина го най-добрият град в Испания разгледа. Аз ще се въздържа от сравнения - всеки град е уникален и е добър по свой начин - но за мен все още остава Мадрид «номер едно», в Барселона, ако погледнете обективно, може би по-красив ...

Инспекция на каталунската столица, ние започнахме с автобус, който ни завъртя в периферията - видяхме и Олимпийския стадион, и се готви да отвори "пръст на Христос" (модернистичен, висока сграда, наподобяваща шишарка ... въпреки че по-голямата част от свидетелите го vyzyvet съвсем други асоциации ...) Breaking накрая катакомбите и затънтените краища на цивилизацията, отидохме в самия град. Според ръководството, всички улици в Барселона се пресичат под прав ъгъл, и се наричат ​​"паралели" и "меридиани". Това, което те имат там с нищо пресече, за съжаление, не са имали време да разбера, защото цялото турне се състоя, начело с водач, свободно време, не е, защото имам малко насоки в този прекрасен град. Отново - причина да се върна и да изравнят!

Мнозина се оплакват, че е трудно да снимам Катедралата. Да, ние също трябва да работим усилено, а дори и да се откаже от идеята за заснемане на лицата си на заден план, но в крайна сметка, няколко прилични снимки от Катедралата, което направихме - от парка напротив, ако не се лъжа. Основната трудност - за покриване на цялата катедрала: това е огромна и освен висока и всички - до последните кули - умело декорирани. Четох някъде, че когато Гауди попита защо той украсява Катедралата на тази височина - кой ще го видя? - архитект заяви: "Angels" ... Ница отговор, нали?

След спиране на снимка в Саграда Фамилия ни отведоха до Рамблас. Кацнал почти в подножието на статуята Hristofora Колумба. На колона с високо prevysokoy известния италиански втренчи в изгледа на даден морето. Не е тайна, че един предприемчив генуезки спонсори няма да намерите в собствената си страна, той отиде на круиз на парите на испанската корона. Вярно е, че в световен мащаб слава и несметен богатство, той също донесе на Испания, отколкото родния си Генуа и Португалия, които също безуспешно се опита да "върти" (няма да бъде алчен за друг път). И това е в пристанището на Барселона влезе в каравела Cristoforo Colombo, или испанците го нарекоха по свой собствен начин, Крист # 243; бал Col # 243; п, като по този начин осигури титлата за Испания най-голямата военноморска мощ и кралицата на chuzhedalnih земя. Браво!

Тоса - пират рай

На следващия ден бе планирано турне в Тоса де Мар - друг курортен град на Коста Брава. Градът е известен със своята средновековна крепост, която се говори, че в известен период от време дори е намерил убежище средиземноморски пирати. Крепостта се намира, отново, на хълм над морето, Старият град е разположен по склоновете и в долната част (Стратегическото местоположение!) - сравнително модерен (относително, защото някои сгради са построени през век по този начин XVIII).

Крепостта и района около него е много живописни - пълен смисъл на Средновековието - древните стени, тесни улички, типични украса на къщи и т.н. Цвят добавя стар оръдия, монтирани на укрепленията. За да зададете липсва дори някои еднокраки Dzhona Silvera (пиастра! Пиастра!), Е, или, в най-лошия, Dzhonni Deppa или Орландо Блум в пиратски костюми ...

Слизайки към града, ние proshvyrnulsya по улиците, казвайки си, че гама и цените са почти същите като в Лорет. Между другото, в сравнение с плаж Лорет е два пъти по-голямо, но много по-кратък, а "сдържаност" между хълмове правят климатът е сух и горещ. Аз разбирам, че Тоса принадлежи на повече "елитни" сайтове, поне ако се съди по броя на яхти и лодки, закотвени в залива. Хмм ... След седи на пейката и огледа сбогом на цялата тази красота, ние плавали обратно у дома - в нашата демократична Лорет.

Аз трябва да кажа, че в Тоса ние плавали с лодка с (тип "амфибия") прозрачно дъно, билет за който струва малко по-скъпо, отколкото редовни лодка. И сме похарчили напразно! Чрез този най-прозрачен тинесто дъно може да се види някои размазани подводни "пейзажи" и няколко херинги, които са твърде арогантен и мазнини, за да се уплашиш и "бягство" като всички останали. Като цяло, играта не си струва труда ... Но от палубата на лодката конвенционален отворен та-кои видове, които имат само време, за да правите снимки!

Лорет де Мар - разходка и пазаруване

Въпреки, че ние сме дошли да Лорет за слънчеви бани, да плувате и да лежи на пясъка, не можете да го направите през целия ден. На първо място, здраве нерентабилни, и леко досадно. На плажа, обхождане на сутринта в 9:00 и плува до 12-13 часа, след следобеден сън, а друг "настроен" на морския бряг часа след 15. Трябва да се каже, самите и туристи каталунците, безразличен към здравето и красотата на това браво, а само й безцветни скандинавци, германци и български от различни страни лежаха на брега по цял ден, печене на слънце и накисване на ултравиолетова. Някои обаче изчака обедното жега под чадъри: те, както и отпадъци, може да се наеме точно там на плажа (чадър + килим, сложи 5 евро). Майка ни е "кърпа" за двама, така че един от първите ни придобивания в Лорет се превърна в голям плажни кърпи (тя е една и съща за постилане) с цветна карта на Каталуния върху него. Моят кърпа просто се радва на огромен успех с туристи всеки път, връщайки се след къпане, аз откривам за него няколко души, които имат интерес да учат на картата. Забавна поглед!

Плодове. Съгласете се, срам да отиде в най-южната страна през сезона и не се опитват местните плодове. Така че ние сме били боли, така че ние се опитахме, опитах и ​​се опита. Както казах, аз обичам смокини (смокини), но този плод на нашите северни страни рядко пристига - тя е твърде деликатна. Но в Испания го лопата да ги ринеш - и зелени, и лилаво, а някои райета. Вкусни грозде, праскови ... на по-екзотични, ние сме вкусили от плода, който прилича на малък картоф, жълто-кафяв цвят (не мога да си спомня името). Кожата е негодни за консумация, когато режете, желеобразна плът вътре е розово на цвят с храни. Ако някой знае как този плод се нарича, моля, не си правят труда ... Така че, със същия плод стигнахме объркване. Изборът отново плодове в магазина, ние забелязахме, кутия с това "картоф" - това носели знак "Не пипайте". С право съди, че собственикът просто се страхува, че купувачите не са разглезени сладки плодове, ние, без да се замисля, се завтече пъргав си химикалка в кутия и изберете няколко от най-зрели екземпляри. Какво е най-дълбокия смисъл на признаци, че скоро разбрах, че нашите дланите и пръстите сърбяха и сърбяха. Оказва се, че кожата на плода е покрита с най-малките игли (като например някои видове кактуси) и веднъж, за да бъдат докоснати, иглите плътно копаят в кожата ... Pull тях е невъзможно - твърде малък, за да може до вечерта отидохме буквално "триене ръцете си ". И за себе си, аз разбирам, че се оказва, не всички от забраняващи знаци са насочени да подкопае моите граждански свободи.

Продукти. Един ден, нашата група бяха доведени в дегустация "Bodega". В действителност, това е просто един супермаркет, специализирана в продажбата на вина и други алкохолни напитки и закуски към тях. Нещо ми се струваше, че цените не са най-много "боклуци", но след това нашето ръководство трябва по някакъв начин да направите ... Струва ми се, че всички туристи плъзнете в места като това, така че аз ще разкажа малко повече. Вино, за моя вкус, така, така: всички изцяло сладко, включително "Malvasia" и "Мадейра", но закуски са много дори, няколко вида пушени колбаси, плюс известния испански "хамон" (което нашите колеги бяха разделени за няколко секунди, дори всички управлявани опитайте). Сред другите снек магазин предлага най-вече консерви (маслини, артишок, аспержи и т.н.), а дори и сирене (много добра!). Майка ми и аз, бързо вкуси няколко вина и като се уверите, че те не са в нашия вкус, отиде несполучлив опит по рафтовете на магазините. Изборът на зрелищна, различни цени. Взехме една бутилка от местни вина каталонски, сирена, самун бял тип хляб на дома, както и опаковки от пушена наденица (18 евро 5 "пръчки" от различни типове, включително "butifarru" (каталонски наденица от свинско месо) и "fuet"). Всички закупени продукти са просто прекрасни и изядени "голям успех", по-специално най-вкусните хляб (ние нямаме такова, което търсех) и ролка наденица в розмарин. Между другото, тези колбаси се съхраняват перфектно, не се колебайте да се вземе вкъщи, особено ако сте под самолет.

Така че отидохме в Испания - страна на Сервантес, бикоборството, фламенко, паеля и още много други неща. За да излезете, разбира се, аз не искам да, но ние все още се забавляват с надеждата да се върна и може би повече от веднъж. По принцип, както е писано в ръцете на Испания, «плюс ултра», което може да се преведе като "крачка напред".