влизане

София - Микели

Микели, Оулу -Ranua

Научен център Tietomaa

Днес ние трябва да се направи основен пробег - 650 км (8 часа), спрете в Оулу, посещение на научна и образователна център "Tietomaa", погледнете воден парк на хотела "Sokos Hotel Eden", за да се срещне със собствениците на вилата, занесете го за да се купи с храна за няколко дни и ще бъде разположен незабавно да започне да се отпуснете. Ето защо, не се спи за дълго време и бърза закуска, ние се връщаме на пътя.

Ако имате време, като например веднъж на ден, можете да отседнете в Куопио. Много средни градове в Финландия са много сходни, улици, къщи, магазини, но Куопио, за мен лично, в определен ред. Аз наистина харесвам този град, обичам да ходя на него, като пристанището, кула Puyo, кафенета. Можете да останете в покрайнините на Куопио - Rauhalahti. настаняване на достъпни цени, малък воден парк, има нещо да се направи.

След Оулу, ние се връщаме в посока на раната. Има снабдяването разпоредби и да се срещнат със собственика на вилата. Домакините са отсъствали за известно време, а ние трябваше да чакаме за тях. Накрая, след като чака, когато се срещнахме със собствениците на вилата. Никога не бях виждал такъв весел и забавен Фин като нашата "опашка". Всъщност името му е Ласе, но това е наистина Боб.

Вила в Halkoselka

Едно пътуване с кола до Лапландия

Така Боб каза магия "следвай ме" и отидохме в страната на вилата. Отново бях изненадан, на 40 км вила в пустинята. Когато пристигнахме, първата мисъл беше - "чакаме помощ никъде." Вила типичен, нищо особено, но няма телевизия. В моя разумен въпрос, Боб се изненада и ме попита, казвайки: Аз съм сигурен, че имам нужда от него? След като помислила за две секунди, аз казах не. Той тържествено ми даде носими радиосъоръжения и каза, че той е имал дори у дома не е телевизия. Е, сега можете да се говори за нюансите на един дом от Боб и започна, но ме погледна, помисли си за храна, той ще обясни на жена ми, така че аз я помолих да се обади. Добре. "Yusya" й се обадих и веднага разбра, че е направил грешка. Фактът, че името й е Джулия. Но аз обичам Yusya. Боб разбира буквално и по начин, различен Yusya жена ми вече не е адресирано. Бях ужасно развеселен от това, но аз съм уморен и оставяйки Вася и Yuexiu в кухнята, аз отидох, за да отворите бира.

Боб остави, ние го обсъжда от дълго време, докато готвят вечеря и декомпресиране. Сега не можете да бързат, да се отпуснете и бавно се усвоява. Взехме кучето с него, така че тя заема една и съща. Всички проверка и подготовка, седна да вечеря.

Умората ни засяга, не много дълго след като седнал, отиде да си легне. Изключете всички замълча, сякаш да заглуши шума. Звънене тишина. Главният път е на 200 метра, но ние никога не са чували за един път през цялата нощ, за да я закара от някой. Няколко пъти чух вълците, но ние не сме в палатка.

На сутринта, гледайки към района, имайте предвид следното около къщата и сауната. Някъде само заек, но някъде в преследването на една лисица, след като заек. Тя се разглежда като ветровете. Сняг чиста, ослепително бял сняг преспи до кръста му. Въздухът не е толкова студено, така че ние често обиколи квартала. През деня по пътя шофиране на камион, той отиде напред и назад, нещо, което кара и всичко, никой друг. Не, не всички, дори видях няколко моторни шейни и един човек на ски, който се качи на каишка на кучето. В района все още има у дома си, но те като че ли оживяват само през лятото.

Ranua (Zoo)

Едно пътуване с кола до Лапландия

След почивка за няколко дни, ние решихме да започнем изучаването на Лапландия да посетите най-северната зоологическа градина в Финландия в раната. Той е разположен точно в града. Животните на зоопарка живеят и се чувстват спокойни. Просторни писалки не ги ограничават в движение. Заобикалящата атмосферата и условията, най-близо до естествената им среда. Има сафари и други програми за услуги. Паркът е дом на около 50 вида и 200 лица.

Впечатлението от посещението на зоологическата градина е много добро. А спокойна разходка отне около два часа, "на живо" животни, мобилни, а не както обикновено муден и или закован, или не е доволен от живота си, или просто спи. Аз най-вече помня глутница вълци. Изглежда, че не лидер, всички непълнолетни и един от тях не се наблюдава. Носят се много, играта, хапят други опашки всяка, много смешно. Не, може би най-забавните - полярните мечки. Ако за миг да забравяме, че това е машина за убиване, те просто плюш. Zoo съветвам да посетите, дори и с деца, макар и без.

Кеми (Lumilinna)

Едно пътуване с кола до Лапландия

Град Кеми ми доста се интересуват, така че аз не се пробие всичко, за да заснемете. Icebreaker "Сампо" Бях поразен, и спря техните цени (270 евро на човек за 4-часова разходка). Бълнуванията луд човек. За парите, може да бъде 4 дни да сърфирате в Аляска на круизен кораб с пълен пансион. Можем само да се Lumilinna (Lumilinna) «Сняг крепост" razvlekalovka не само за децата, но и за възрастни също. За възрастни - ледена бар и сняг хотел, и всичко останало, за децата.

Всичко е направено от сняг и лед. Красиво декорирани и добре осветено. Имахме много време. На улицата, около замъка, можете да се вози влакче в увеселителен парк, да гледате театър Мумин. Малко по-студено, затова реших да отида се намира в непосредствена близост Uymahalli (Uimahalli) закрит плувен басейн, където можете да плувате, да се къпе в гореща вана или сауна, воден масаж се, просто да се отпуснете.

Рованиеми (Санта-Park)

Едно пътуване с кола до Лапландия

За града вече казах в Раздел туристи Държави Финландия. За мен лично, специалните атракции на града е по-различно. Музейни работници би искате Arktikum. Любителите на Алвар Аалто - неговото изграждане. Децата - всичко, което е свързано с Joulu Pukki (Дядо Коледа, Дядо Коледа)

И все пак, за Коледа Парк Дядо Коледа в Рованиеми, не се сдържах, бих казал - razvodilovo пари. Но ... ако децата им харесва, не се чувстват съжалявам.

Връщайки се към вилата

Едно пътуване с кола до Лапландия

Така че, връщайки се към вилата от Рованиеми, ние трябваше да преодолее 100 километра. След преминаване на трето, виелица започна, а останалите 70 километра Карахме 2 часа, тъй като не се наблюдава абсолютно нищо друго освен бели стени, крайпътна просто не спаси, всички покрити с гладък, бял воал и клони сигнализират изчезнали, заедно с очертанията на пътя. Нито срещата нито в една и съща посока за всички времена не е преминал една машина. Но опитът на нощ състезания по неизследвани пътища, като се фокусира само върху навигатора, и е много полезно. Включително вторите навигатора, за да потвърдите и задвижване на всички колела, ние уверено преместен "инструмент" и само няколко пъти малко "закуска" страна на пътя.

Ranua-Йоенсуу

И тогава дойде денят, когато ще трябва да се съберат в обратна посока. О, това е най-трудната част от пътуването. Всичко трябва да бъдат опаковани, събрани, за да не забравя. Тъмнината. Но какво да правя, и тук ние сме на прага на вилата, така гостоприемно срещна с нас, което вече се е превърнал в малко семейство. Ние казваме довиждане и да започнем у дома.

Решено бе да се върна с една нощувка в Йоенсуу. По пътя почти нищо не се е случило и мечтал. Рутинно финландски автомобилен, пейзаж и градове. В Йоенсуу пристигнахме вечерта, която се намира в апартамента. в близост до центъра и отидох на вечерна разходка и вечеря.

Бил съм в този град по сто пъти и не ми трябва нищо специално от това беше, но не съм сама и така лениво скитал с тях. За да бъда честен, аз не обичам този град, тъй като тя е свързана със спомените на постоянно вървят около пазаруване, прекарано безполезно време. За тези, които за първи път в този град и има нещо общо с Карелия, и / или град Sortavala, аз съветвам да посетите Carelicum (Carelicum) музей, разположен в центъра (да, просто погледнете за цялостното развитие).

Йоенсуу - София

Едно пътуване с кола до Лапландия

На сутринта, добър нощен сън и закуска, да си тръгнем от капитала на финландската Карелия и се премества в Иматра на границата. Нищо интересно за начина, по който аз не мога да кажа. През зимата, най-вече могат да пътуват 80 км. на час, и живописна гледка не са будни. Пътуването е много досадно, но, слава богу, не за много дълго.

От границата до няколко километра Иматра, следователно, които не са били в този град (правя това все още имате такъв) да погледнете в хотел Vuoksenhovi (Vuoksenhovi) или прагове Vuoksa - Imatrankoski (Imatrankoski).

заключение

Едно пътуване с кола до Лапландия

За промяна - едно пътуване не е лошо. Лапландия интересно. Необходимо е да се стигне до височината на «руска». Rusca - това е две седмици на връх "Златна есен". Най-красивата време да отида. Бил съм в този момент в северната част на Карелия и прекрасни спомени, а сега искат да "се изкачи по-високо", и да се върне през Мурманск или Норвегия. Желая ви добър пътуване до фантастичен Лапландия, да вземе по-голяма група. Има една много, много, много малко хора.