Board за развитието на фината моторика на ръцете - използвайте собствените си умения, за да
- Целта на обучение на малки функции на двигателя
- Методи за стимулиране на малки движения на двигателя
- Видове домашно сензорни панели
- Производство на дъски за развитието на пръстите
Когато моторни умения на експертите казват, че се разбира последователност от движения, които са необходими за извършване на това или онова, но добре дефинирана задача. Всяко движение - комбинация от физически и психически "съставки", т.е. действие предполага координирана работа на определен брой системи на организма:
- двигателната система;
- ЦНС и периферната нервна система;
- сетива система.
Motor действие диференцират на подвижността на определени органи, действията на големи и малки характер двигател. Тези избрани видове използват различни мускулни групи на тялото. Например, кодът вземем лъжица три пръста на ръцете и краката, които се опитват да се повиши паднал молива, или да отидете между пръстите си топката, а след това всички прояви на фини двигателни умения. Нейните умения, които виждаме в "клещовидна хватката" (с два пръста) на миниатюрни неща, режещи и рисуване, в закопчаваше бутони и куки, в връзване на възли и други "хубави" движения. . Това е, фини двигателни умения - това е набор от координирани действия на различни системи на човешкото тяло при изпълнение на малки, "тънки" и точни движения.
Целта на обучение на малки функции на двигателя
В нашия свят, количеството на информацията, която трябва да бъде обработена, след като е научила своя полезна част, увеличава бързо. Ето защо, се прилагат и малки деца по-високи изисквания. С цел да се помогне на децата да преодолеят трудностите, ги очакват да им помогне с пълното и навременно формиране на речта, защото благодарение на нея е развитието на абстрактното мислене, мисли се изразяват чрез нея. Всяко забавяне в развитието на речта може да доведе до лошо разбиране на материала, за лошото лексика. А това, от своя страна, го прави трудно да общуват и на практика може да "изключи" детето от играта или образователния процес. Уверете се, изпълнение на основните условия за успешно обучение на гореизложеното може да се постигне чрез обучение, насочени към развитието на фини двигателни умения. Има един модел, който се нарича "Пенфийлд хомункулус". На тях са изобразени мозъка парче, с тези области в кората на главния мозък, отговорна за движение на пръстите към частите на recheprodutsiruyuschih тялото. Ако предната част на всяка област да се направи съответната част на тялото, а след това получи такъв преувеличен човек. характеризира с две неща, покрай които не са били по едно време учени за тази снимка. Реч площ и реша приблизително 1/3 от хомункулус, а на останалите - това е всички други части на тялото. Това е време. Втора точка - реч зона и четка гранична зона между тях. Доказано е, че и на научно ниво, наличието на пряка връзка между състоянието на моторни умения на пръстите и нивото на развитие на езика. В допълнение към глас, малко работа на двигателя си взаимодейства с други когнитивни функции.
Методи за стимулиране на малки движения на двигателя
Ускоряване на развитието на няколко начина. Например, като например:
- играе с малки обекти (бутони, скоби, бобови растения и т.н.);
- масаж на краката и ръцете;
- игри за пръстите (пръст);
- "Изкуство" занаяти (скулптура, бродерия, тъкачество и др).
Ценна асистент в този бизнес може да стане образователни занаяти, играчки, които могат да направят родителите с ръцете си. Например, самостоятелно направени табла, или сензорни панели, развиващи фината моторика.
Видове домашно сензорни панели
Всички сензорни панели, които се правят със собствените си ръце у дома могат да бъдат разделени на основния материал
Меките тъкани или произведени върху картона, от твърда дървесина, плочи от дървесни частици (MDF) листове и други подобни материали.
Други причини за мотор, произведени с използването на:
- във формата на парцел-ролева игра (градска улица с автомобили, пристанище, дървен материал, клиринг и т.н.);
- използване на изображения за обучение (със снимки на животни, зеленчуци / плодове, играчки) и снимки на изненади;
- без използването на допълнителни средства за мотивация.
- Active - работи със светодиоди, лампи и брави, ключалки (те позволяват да се отворят вратите, прозорците и т.н. ...);
- пасивни - доставките няма да бъдат допуснати да извършват допълнителни действия (като чесало е фиксиран към субстрата, е възможно да се движат, но тя не се отвори).
Възрастовият диапазон на детето, за които такива "razvivalka", направен със собствените си ръце, е от 6 до 12 месеца, от 1 до 2 години от 2 до 3 години, и т.н.
Производство на дъски за развитието на пръстите
Преди производството на дъската с ръцете си трябва да вземе решение за това, което имате на разположение материали, както и колко сложно сте готови, готови и способни да създадат igrushku- "razvivalku". След това изберете материал и продължете. Няколко примера за такива играчки, направени със собствените си ръце, можете да намерите по-долу.
Game подложка, направена със собствените си ръце, с помощта на лист ПДЧ (дърво / плексиглас), гумени ленти за бутони пари и канцеларски ръкави (снимка 1) - подходящ за насърчаване на пространствено мислене и въображение. Единственото изискване е качеството на закрепване бутони и надзор на трохи по време на мача, че той случайно натисна бутона и да не се нарани.
Touch панели, направени със собствените си ръце на шевни принадлежности, пасват на детето от 6 месеца. Това може да бъде мека подложка зашити и закрепена към стената (снимка 2). Или играчки, изработени от ПДЧ (MDF / дърво). За производството на "razvivalki" на ПДЧ потребност да се намали с няколко парчета от различни текстури плат и ги залепете към базата, а след това можете да поставите камъни, мъниста и копчета (каквото и да намерят най-), за да се стимулира тактилни усещания бебе. В долната част на основната мрежа са фиксирани върху куки сензорни торбички (един от чифт) с различни видове зърнени култури. Детето може да се чувства чанти и да намерят няколко от тях и премахване на куката, пускането заедно (снимка 3). На този форум можете да добавите botinochek с шнур, цип и т.н. (Снимка 4).
Проектиране, събира собствените си ръце, от пластмасови бутилки, има голямо разнообразие, изпълнен във формата на тематични изображения (снимка 5), както и под формата на серия от цветни капаци (снимка 6, Фото 7). Ако използвате картон база, гърлата на бутилките са залепени с горещо, ако дървото, то е по-добре да ги поправи на обратната страна с малки винтове. Т.е. слепени бутилка децата често скъсани. Това е един от най-лесният опции "razvivalok" в този клас. Производство не отнема много време. Задължително с нож да отреже гърлото на бутилката, оставяйки резерв от пластмаса за фиксиране на шията. В основата на сонди, които са поставени в вратовете, са навити капак. Декорирайте основата, можете да по Ваш вкус и желание на твоето потомство.
"Razvivalki", направен със собствените си ръце, с помощта на вратата хардуер (снимка 8) и електрически компоненти (снимка 10), са доста сложен за инсталиране и често се наложи намеса на папата. От своите способности и умения, зависи от това, което се развива модел той взема и колко дълго детето ще играе с неговите елементи. Оферта за хлапето да дръпнете лостове и бутони могат да бъдат 6 месеца. Всеки месец той ще се развива все повече и повече подробности. Ако неговите компоненти, като например електрически крушки и обаждания ще бъдат приложими, тя ще запази своята значимост и, когато е пълно с трохи 2-3 години.
Комбинирани продукти са най-популярни сред родителите (снимка 10). Те ви позволяват да се организира развитието на двете двигателни умения и логическо мислене атрибути, въображение, научи малко дете сметка, цветове и т.н.
Правила за безопасност за използване на докосване "razvivalok"
Има играчки и на сглобяеми елементи. Като правило, това е отделен база или шнур с ключалки, и така нататък. Н. Можете да си купите готов вариант. Но, както показва опитът, дизайн, измислени и се събират от родителите си със собствените си ръце, се възприемат от децата с голям ентусиазъм и вече държи вниманието му.