Пътуване до Беларус с кола (2019)

предговор

Беларус - страната, в която съпругът ми и аз обичам да посетите, независимо от сезона, мястото и целта на пътуването. Надделява това, на първо място, тъй като тя е импрегнирана с "съвет", приятелски и като цяло положителна, и второ, припомня младостта години от живота, прекарани тук, и трето, гладки пътища, добре поддържани, тихи улици, приятелски настроени местни жители, сравнително евтини цени.

За да обикалят цялата страна, ако ви попитам, можете да буквално 10-15 дни. Ние имаме такъв принуден март не е допуснал, но в много градове вече са посетили (Витебск, Гродно, Гомел, Борисов, Могилев, Дзержинск, Брест, Минск, Кобрин).

Според славното семейната традиция, малко преди да замине за дълго, свързани с празниците, "почивка", ние започваме да планирате ваканция. През май, голям брой празници, Бог наредил да отиде на екскурзия. Той отдавна иска да посети belobolgarskih замъци, един от най-атрактивните за мен се оказа Несвиж, съдейки по мнения и описанието в интернет (намира се в Shults, недалеч от Минск в посока юг-запад), и заедно със съпруга си предложил да разгледат забележителностите, свързани с Велики Втората световна война - победа площад в центъра на Минск, могилата на Славата, Khatyn и музей на открито, историко-културен комплекс, наречен "Сталин Line".

обучение

Но нямаше време да събере мислите си, за да се определи маршрут, време на тръгване, за опознаването на празничната програма в музеи и т.н. Ние планирахме в събота 06 май от Москва да напусне късно вечерта, за да пресекат границата на Беларус 5-6 часа, пренощувате в някой от тези, уловени на пътната къмпинг, барбекю, а на сутринта 7 май, за да бъде в Несвиж навреме за откриването на музея, както и останалата част от деня разходка из града и замъка.

В навечерието на заминаването, в петък, 5, май, за да започнат да се събират. Задайте необходимите неща, които трябва да пътуват винаги стандарта - документи, зарядни устройства, инструменти, спално бельо, навигатор, топли дрехи и обувки, барбекю грил с барбекю, термос, храна, прибори.

Пътят и на границата с Беларус

От Москва до Минск е прав път - М1 "Беларус". Това е всичко, и ние си тръгна, се отправят към столицата на Беларус. Както беше планирано, около 19 часа, си тръгнахме от къщата. Пътят водеше през Одинцово Mozhaysk, Вязма, Сафоново, Смоленск.

На границата с Беларус

Около един часа бяхме близо до Орша. На една от бензиностанциите, в съчетание с къмпинг, ние решихме да прекарат нощта. Belobolgarskie къмпинги заслужават отделна дискусия - обикновено големи, винаги почистване на района оборудвана с пейки, маси и безплатни тоалетни, наподобяващи душове. Понякога по-кафене на място, понякога къмпинг комбиниран със съставките.

Засега всичко вървеше по план, с изключение, че в допълнение към кебап - нощта е изцяло от тях. На следващата сутрин отидохме - в Несвиж. Пътят прерови Борисов, Жодино, Минск и Дзержинск. Крепостта, която нямаше търпение да отида там - основната атракция на малкия град. Пътят към най-Несвиж след разклона от главния път ми се струваше като един американец, а-ла-местния Флорида. Само вместо палмови дървета от двете страни на извисяващите се тополи, създавайки напълно безпроблемно, без нищо сравнимо с атмосферата.

Панорама Несвиж Castle

Несвиж замък

Веднага след като влезе в града, след като видите посока. Несвиж Палас се намира в центъра и стои на малък изкоп по такъв начин, че да може да се види, може би, от двата края и с всяка улица. След като премине през няколко километра на павиран път, бяхме на вратата, зад която е главната атракция. От дясната страна стоеше храм, който е бил под реставрация.

Успешно паркиран, вървяхме към замъка. На първо място, в двора минахме всякакви zavlekalovok - магазини с неща като магнити и ключодържатели, Barkers канят Фордж вписан монети, и други предприемачи. След това се оказа сградата, в която се казва "офис", купих билети (с нашите пари: 500 рубли на човек). Между другото, когато се плащат, ние използвахме обикновените български карти, обмяна на валута, ние дори не се интересуват, защото в Беларус може да изплати по банков път дори посредствен магазини селото.

След това отиде в замъка през малък, но много уютен парк.

Несвиж Castle Park

Туристите, които купуват билети с нас, не е много, но на входа на музея, ние открихме доста тълпа от хора. Малко хора се тук сами по себе си. По принцип, има организирани групи с водач, които дошли с автобуси от България. За един от тях, ние спокойно и се присъединява - проучени замъка тайно подслушване на истории ръководството.

Времето, прекарано в музея, премина бързо, но това е много зает. Castle по време на съществуването на литовско княжество (което структура включва Беларус) принадлежи към семейството Radziwill на князете до средата на 20 век. Всяка стая в него - това е цял един свят, цяла епоха.

Билярд и препарирани животни

Дори и ловни трофеи

Принц Radziwill вечеряли тук

Богата вътрешна впечатлява

Музеят не е за разлика от всеки друг, всичко тук диша някои европейски дух, нещо примамливо. 07 Май (денят, когато ние просто посети комплекс Nesvizhsy) - датата на нейното изграждане. Според такова събитие, дори актьорите играят сцени от живота на принц Radziwill, разказва историята на биологичното семейство и род като цяло.

Да се ​​каже, че сме щастливи, когато те излязоха на замъка - да не говорим. Разширете това помогна да се разхождат из близкия парк, преплетени изумрудено зелено, ограден от езерото, на която през лятото се направи разходка с лодка.

Разхождайки се из Минск

Беше около 17 ч, когато ходим до замъка и парка и реши да премине към Минск. На входа на града отидохме в местния супермаркет Euroopt - мрежата е много често срещана във всички градове на страната. Купихме храна за да се готви в хотела и да има храна.

На сутринта на 8 май отидохме на разходка из града. В Минск, през последните 3 години ние сме били 5 пъти и всеки път, столицата на Беларус ни е открито по нов начин. Много приятели, които са посетили тук, които чухме, епитет на "вкъщи". Трудно е да се спори - има толкова уютен, така че в насипно състояние, спокоен и спокойни, че наистина се чувствам като у дома си в безопасност.

Този път, нашата цел е Националната библиотека, където можете да се "вози" на стъкло асансьора до платформата за наблюдение и да се насладите на града от полета на птица.

Една от централните улици на Минск

Националната библиотека в Минск

Нищо извънредно, вид много обикновен. Но след това отново, можете да се уверите, че Минск - чист, зелен, а не в столицата очарователен град.

За забавление, отидохме до площад Victory, за да видите дали има подготовка за 9 месец май. Въпреки дъжда, тя е в разгара си - момчетата репетирани танц на много прочувствена песен и под зоркото око на кадри, застанал под чадъри.

Ден втори. "Сталин Line" и могилата на Славата

На този ден (8 май), програмата ни е още по-интензивно. Посетихме само три култови места - на "Сталин Line" Могилата на Славата и Khatyn.

За да стигнете до "Сталин Line", че е необходимо да се отиде по пътя на Р28 и да се премести към селото Лоша. Бяхме се ръководи от знаците. входен билет за до комплекса струва 500 рубли на човек. Според насрочено представянето на програмата - реконструкция на битката за Берлин.

Възстановка на битката за Берлин

Самата територия е с голяма площ, с лек наклон, който се намира в горната част на военно оборудване, отдолу - чрез демонстриране на реконструкции. Презентацията събра голям брой зрители, сред тях са дори чуждестранни делегати.

От могилата на Славата и Khatyn изпратен от Москва е също толкова удобно. За да стигнете до планината на Славата в Минск, можете, за 30-40 минути по магистралата М2. Самият комплекс е на хълм, на който стъпките и стела.

Намиращият се наблизо залесената площ в близост до кафене. На паркинга се срещнахме чужденци - французи, се ангажират с няколко превозни средства пътешествие от Франция през Беларус в цяла България. Той е щастлив и богатите европейски пенсионери, които са решили да се организира толкова вълнуващо пътешествие, без да знае и дума на руски.

"Не искам да умра.". Khatyn

Комплексът се състои от две части. Първо - паркинг, пари в брой, за да плати за екскурзоводски услуги (самият безплатен вход), а вторият - под формата на паметници комини приземните изгорени къщи.

Мемориалният комплекс Khatyn

Те са малки звънчета звънят за кратък период от време. В центъра е паметник на ковача, държеше мъртвото си дете.

Не сълзи там е невъзможно. Изглежда, че всеки парче земя е напоена с кръв и сълзи от хората, които са загинали от ръцете на нацистите. Тук войната се помни всеки ден.

Именно този район взе първия удар в далечното 1941.

Мемориал съобщение в Khatyn

Khatyn стана крайната точка на пътуването ни belobolgarskogo. Оттук нататък магистрала М3, а след това P63 (М1) се върнахме в Москва на следващата сутрин, 9 май.

И двата дни, проведени в Беларус, белязана от приятелска и слънчево време. Столицата на България е посрещнат неочаквано паднал сняг. Празници са повече, но спомените остават.

Резултати и финансите

Като цяло, пътувахме около 1500 километра. Бензин е по-изгодно да се купи в България, тя е значително по-евтино. Въпреки това, транспортира го от другата страна на границата в кутии нежелателни. Ако спрете belobolgarskie охрана, можете да стартирате в беда.

Трябва да се внимава по пътя от Смоленск - много камери, един от тях направи снимка на нас. В Беларус се също трябва да спазват ограниченията на скоростта, особено в населените места - значителни глоби, с като обезпечение да продължите оттам.

Общо: 13 000 рубли. Много бюджет и насищане.