Опитът на самостоятелно изкачване на Елбрус

Ние решихме да отидем до Елбрус след основния планински походи 2 к. Кавказ. Двама души от нашата група се прибираха, добре, три от тях отиде на катерене. Между другото, Елбрус е вулкан с два пика. Моят приятел Сергей, е на западния връх Елбрус. Тя е по-висока в Източен 21 метра, така че е интересно да се върне, ние решихме да се изкачи до върха на Изтока. Нейната височина, според Уикипедия е 5621 m, аз и друг участник на такава височина -. Дуня, все още не са повдигнати. Моята предишна височина рекорд е 4810 m. На Мон Блан. В Дюни, в нейните 20 години като цяло всичко в живота за пръв път. Лъки човек. )

Отклонение: На тази снимка Zalikhanov Ciocca Aslanovich, Балкария Tegenekli на селото. Той направи 209 изкачвания на Елбрус. Последно изкачи Елбрус през 1968 г., в деня на 110-та си рожден ден. Ликът му ще видите, веднага след като излезете от кабинковия лифт до космическата станция Мир.

Тук Brothers големи и малки Kogutai.

Старият лифт две линии:

Azau - Стар хоризонт (3000м) и Стария Хоризонт - World (. 3 500 м) Има и нов кабинков лифт, който е по-бързо, по-удобно, но не всеки ден на работа, и на пръв поглед по-скъпи. На станцията Мир обикновено повдигнати обикновените хора, които не вървят към върха, и които желаят pofotkatsya лято на фона на снега. ) Или скиори. Вече е много готино. Станцията се срещна отряд от войници с алпинистко оборудване, които бяха приготвени за обучение на ледника. Ако се съди по формата, настроението им не беше много бой. Ние също. Oakery е приличен, зацапване гаден дъждец.
От космическата станция Мир за първи път отидох пеш до заслона "бъчви". Това жилищни кабини, където можете да прекарате парите. Има ток. И след това на прясно черния път към "Shelter единадесетте". Предполага се, че най-висок хотел, който се намира на надморска височина от 4000 метра. Но да отидем още по-високо, до МИ база. И тях влиза в къщата.

Варелите Shelter, който се намира на надморска височина от 3800 м. Въжена линия върви нагоре, но ние продължаваме да ходят пеша.

На следващия ден бяхме планирали аклиматизация към Pastukhov Rocks. А ярко слънце бие надолу по планината, пълна с хора. Някой отива, както и да сме, че някой вече е отгоре. Животът е в разгара си! От нашия паркинг до скали Pastukhov трябва да вкара високо само на 500 метра, но с оглед на това не е много лесно. Въздействие и височина, както и факта, че постоянно трябва да отида във възход.
Пътят е vspahany снегорина snowpack, разходка, че не е много удобно. Някои където по протежение на страните и дори по този път под снега погледна през малки пукнатини. Тук затворен ледник. Офроуд е по-добре да не ходи.
Дори леко се повиши над Pastukhova скалите до около 4900 m. На самите скали се вижда няколко палатки. Някои от тях бяха само дрипи. Затова някои ще започне да се изкачи през нощта, но прекара нощта на тази височина може да бъде много опасно.

Тя ще изглежда, от тук до върха на един хвърлей камък!

Легендарният Ushba, то "Coven" и "Matterhorn на Кавказ". Между другото, тази бимодален планина вече в чужбина България, Грузия.

Нашият лагер в билата на скалите в долния ляв ъгъл. Снимки за Pastukhov скали.

Стигнахме до къщата ни, за затопляне на сняг, подготвени за ядене. Повече случаи в този ден не го правят. Поради липса на време, ние имаме само един опит да се изкачи. Ако тази вечер с времето не късмет, тогава ние се прибера вкъщи. Въпреки това, според прогнозите на прозореца трябва да бъде. Ние се опитваме да спи през деня, но това е невъзможно. В три часа сутринта тръгваме във възход. На улица студ и непрогледен мрак.

Преди да излезете да се затопли добре. Този момент е много важно. През нощта, в планините температурата пада доста. По-близо до горната част на тази нюанс става критична. В случай на лошо време, но вятър минусови температурата на чувства се увеличава много пъти, че е необходимо да има доставка на дрехи. Вятъроустойчивост яке, панталон, яке, топли ръкавици ветроупорен, много добри обувки с обувки покрива, или пластмасови ботуши алпинизъм, това е необходимия минимум.

Дрехите ни не са били дори този минимум. Не е имало пластмасови обувки, почистване на покрива, пухени якета. Цената на кутията се оказа прекалено голяма за нас. Взех от къща Зимни кожени motoperchatki на с изолация, те сложи на ветроупорен ски ръкавици. На върха на обичайните панталони ветроустойчиви панталони, пуснати на motodozhdevika на обувки, също мотоциклетни ботуши, пухкава жилетка. И това не е достатъчно, дори и за хубаво време!

Пред нас, в далечината, движещи се самотна фигура на катерач. Скоро той се отлепи от нас и скрити от погледа. И по-долу в лагера на Shelter от единадесетте е светлина, и чух като сняг Грумери двигатели работа. Скоро те започват да пълзят нагоре, с много хора на борда. Това е много досадно чувство, когато привидно излезе по-рано, но в крайна сметка, се оказа последен. По времето, когато стигнахме до скалите Pastukhov, в началото наклонени рафтове, ние сме надминали три снегорин, и хора, които вече са били напред. Освен това Seryoga с Дуня падам като бесен, и не можех да ги задържи. Чакаха ме от време на време, но пълни спирания за почивка не. От една страна, аз бях много ядосан, от друга страна, аз осъзнах, че по-малките спирки, толкова по-добре. Все още има много работа.

Снегорина изпреварена. В задната той се качи една дузина катерачи. Те ни придружава дълго неразбиращо. Защо да отидете, когато можете да се вози? )

Въпреки всичко това подготовка с изолация, пръстите на ръцете и краката замръзваха безмилостно. Въпреки, че има ясна безветрен нощ. Опитах ги е на път да се движат, но помага само частично. Вървях и мислене за това как да се определи момента, в който не просто ще усещане за студ, и има измръзване. Това, че не искам, а границата между тези усещания могат да бъдат много неясно. Когато сподели впечатленията си след катерене момчета също говореха за подобни чувства. Такава липса на дрехи до краен предел!
Ние достигне наклонен път (рафтове), и започва да се движи по него. Срок опасно, защото ако се измъкне, след samoostanovitsya вече е много трудно с нея. Много от трудовите злополуки на Елбрус е точно тук, където хора от умора, под влиянието на височинна болест, или внезапно лоши метеорологични условия, се заблуждават, и летят в "truposbornik". Това място е грамада от камъни, ледени пукнатини и далеч по-долу. Подхлъзнах от пътеката, където хората просто счупена.
Dawn започва, и малко по-топло. Сили имат по-малко. Той е бил три часа и половина от началото на изхода на лагер. Качи се даде трудно. Човек би си помислил, че след хиляда метра там. Ние сме в един километър пас в 15-та минута, но километър за набиране на височина във високопланински условия, постоянно върви нагоре по хълма, това е много по-трудно.

И да отида. Основното, което да запази избрания ритъм.

Ние се изравнят с някои групови екскурзии. Те имат в групата са много различни хора, за някои вече е ясно, че няма да стигнем до върха. Е, да, мързелив турист, не можете да снегорина?!

Тръгваме към седлото (5300 м). Има само 321 m. )) Виждаме огромен завой на пътеката, водеща до върха на Запад, ние също да отидете на изток. Изглежда, в този ден никой върху него не е бил повдигнат. Няма следи, също от хората не могат да видят.

Награда тя се превръща в прекрасен изгрев слънце.

Малко по-завой около източния връх и да започне да се изкачи на скалистия склон на снега. И тогава осъзнавам, че аз започнах планина болест! Бях малко гади, коремен дискомфорт, също замаян. Казвам това, за да Сергей, но държавата все още доста бойно, само изостава все повече и повече. Те са ядосани, но той не показа с нищо. ) Аз съм наясно с факта, че ако аз трябваше да спре и да се върне, тогава всеки ще трябва да слезе. Един в планините не ходят. Тя ще бъде като удар на Дуня, че тя е тогава аз ще помня цял живот. ), Защото това е най-мечтали за катерене, както и никой от нас не искаше да се качи на хълма дяволите. Така че аз отивам. И аз се постарая да не се спира. Но аз се чувствам по-зле. Около стотина метра до върха, аз разбирам, че повече не може да се изправи. Чувство, че всичко, тогава няма да е в състояние да направи една стъпка. Както и да е, аз мисля, каква е разликата, аз отидох до 5600 или 5500. Вече спокойно можете да се каже всичко, което е на върха. Сергей предлага надолу. Отказвам. Кажете им, за да отидете на върха, аз ще ги чакам тук. Това е доста рискован ход. Има много случаи, когато хора като че лявото, и те са в резултат на височинна болест временно изгубил ума си, отиде до другата страна, и там умря.
Но държавата все още не е било толкова лошо, така че сме предприели тази стъпка.

Уест изглед към върха. Тъмни петна по горната част на пътеката, тя е на хората.

И те бяха изчезнали. Стоях за пет минути. След като студ, и скучно да стоим. И тръгна бавно нагоре по стълбите, да ги последва. Е, като въпрос-а, също е нараснал. Дуня аз веднага попита как се чувствам, и веднага получи в отговор на всичко, което мислим за планинско катерене и благополучие. Както се оказа, тя не се чувстваше по-добре, а краката й бяха замразени много повече от нашите, но тя не каза и дума.

И най-отгоре, междувременно, не е душата. Ние сме много доволни, за този факт. Като цяло, ние сме изпълнени с радост, че лично аз едва ли биха могли да съдържат, заедно с пристъпи на гадене. )) Ние се изкачи на най-високия връх в България и Европа. Друг отметка в личен "zachotke", която никой не може да ни се нуждае от друг, но в същото време толкова приятна.

Това джоба мечка Дуня видя толкова много за една година върхове на Кавказ, много не съм виждал един-единствен мечка през целия си живот. )

За съжаление, снимките не стават за да публикувате тук, така че продължаването на снимката тук: chichvarin-travels.ru

И след това просто текста:

Но е време да се понижат. След като отива на върха на дължина на пътя от почти седем часа и почивка в топ 40 минути, ние се върна. Група снимка на паметта.

На съседния конус видима пътека, бавно отдръпването на Западна върха на Елбрус.

Проверих срещу картотеката. Повече отида и на.

Първа беше трудно, особено за дълго време мина от наклонен рафт. Да, дори и коленете на спускане започват да болят. В средата на рафта хвана две ръководства, които в съчетание намалиха среден човек в това състояние, в което аз виждам повече хора не разполагат. Той имаше много силни симптоми на височинна болест, той ходи като пиян, а очите му бяха полузатворени, той почти припадна. Те влачат го рита и крещи, по някакъв начин да го съживи. При нас, те стигнаха до скали Pastukhov, където покачването момчета му дадоха медицина и вода.

Ето ние имаме катерене. Не и без затруднения, но ние го направихме. Надявам се и прочетете това далеч, твърде малко може да се чувстват в момента. В заключение, бих искал да кажа, че Елбрус не е лесна планина, както мнозина мислят за това. Според местните спасители, Елбрус отнема години вече живее от Еверест, Мон Блан, Хан Тенгри. Климатът е суров, височина се усеща много силно, има емисии на сероводород. Да, и в световен мащаб наличност. Това очевидно простота и убива. Какво има да го пазят, аз седнах на рампата, и след половин час вие вече 4000. И без надлежно аклиматизация човек веднага става лошо. Не трябва да забравяме, че ние вече трябваше аклиматизация преди катерене, а дори и след това, тя само ми помогна частично.

Това е всичко. Елбрус, което е почти 20 милиона. Години, само за момент се отвори за нас да се даде възможност, не, не, за да завладее, но само за да ни даде възможност по-малко внимание на тази леден царство, и е възможно да се види в него, като в огледало, му вярно отражение на, и след това също толкова бързо затвори вратите си.